20.01. – 4.02.2019.
ZAGREB, 20. 01. – 4. 02. 2019.
KINO EUROPA
KINO TUŠKANAC
MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI
AKADEMIJA DRAMSKE UMJETNOSTI
KULTURNO INFORMATIVNI CENTAR KIC
RIJEKA, 6. – 8. 02. 2019.
ART-KINO CROATIA
SPLIT, 2. – 3. 03. 2019.
KINO KLUB SPLIT
DVANAESTO IZDANJE FILMSKIH MUTACIJA: FESTIVALA NEVIDLJIVOG FILMA OTVARA SVOJU KARTOGRAFIJU FILMSKIH AVANGARDI POSVEĆENU VIZIONARSKIM FILMSKIM PRAKSAMA DIPTIHOM FILMSKE VAMPIROLOGIJE KATALONSKIH UMJETNIKA, FILMOVIMA ŽUDNJE VAMPIR CUADECUC PERE PORTABELLE IZ 1970. I PRIČA O MOJOJ SMRTI ALBERTA SERRE IZ 2013., NAJAVLJUJUĆI NJIHOVE PROGRAME U KINU EUROPA OD 20. DO 23. SIJEČNJA I KINU TUŠKANAC OD 24. DO 28. SIJEČNJA 2019., POD NASLOVOM GESTE UNDERGROUNDA.
KUSTOSKA POLITIKA FILMSKIH MUTACIJA JE RIZOMATSKO POVEZIVANJE POVIJESNIH FILMSKIH AVANGARDI SA SUVREMENIM DISPOZITIVIMA POKRETNIH SLIKA, A U TOM SE SUČELJU OGLEDA ŠEST DESETLJEĆA PORTABELLINA RADA U TRENJIMA ŠPANJOLSKOG POLITIČKOG I UMJETNIČKOG KRAJOLIKA I SERRINA EKSPLOZIJA PROŠIRENO-FILMSKIH OTKRIĆA I OBLIKA KOJA IZAZIVA I OČUĐUJE RAZLIČITE PUBLIKE POSLJEDNJIH GODINA. TREBAMO IZBJEGAVATI RIJEČ FILM JEDNA JE OD PROVOKATIVNIH SERRINIH IZJAVA I SLUTNJA ANTI-FILMSKIH STRATEGIJA, A PARADOKSALNO, NJEGOVA SU FILMSKA IZMJEŠTANJA POTVRDA MOĆI GESTE FILMA.
“OŽIVLJAVANJE GLUMCA KAO IZVOĐAČA, POKRETAČA NEPONOVLJIVIH I FATALNIH GESTA, TVORCA LJUDSKE SUDBINE I PLASTIČNOSTI VREMENA, MOJA JE OPSESIJA OD SAMOG POČETKA RADA NA FILMU.”, GOVORI SERRA PRISJEĆAJUĆI NAS AGAMBENOVE MISLI DA ELEMENT FILMA NIJE SLIKA NEGO GESTA. SERRA SVOJU METODOLOGIJU ZA OSLOBAĐANJE IZVEDBENOG POTENCIJALA, KOJA SE OSLANJA NA PRIMJENU DOKUMENTARISTIČKIH METODA RADA S NEPROFESIONALNIM GLUMCIMA, NAZIVA DRAMATURGIJOM PRISUTNOSTI, ALI NJEZIN JE PROTUKADAR MONTAŽA NA DISTANCI STOTINA SATI GRAĐE ZA STRUJU REKONSTRUIRANIH GESTA I DIJALOGA. U PROGRAMU ALBERTA SERRE OD 20. DO 23. SIJEČNJA U KINU EUROPA PRIKAZAT ĆEMO ŠEST NJEGOVIH FILMOVA, OD POSVETE FASSBINDERU CUBA LIBRE (2013.), PREKO RADIKALNIH KNJIŽEVNO-POVIJESNIH PORTETA: MITSKOG PUTOVANJA DON KIHOTA I SANCHA PANZE VITEŠKA ČAST(2006.) I NJIHOVA POVRATKA U LA MANCHU U METAFILMSKOM PISMU LISANDRU ALONSU IZ SERIJE KORESPONDENCIJE, GOSPODIN JE ČINIO ČUDA U MENI(2011.), FIKTIVNOG SUSRETA CASANOVE I DRAKULE U PRIČI O MOJOJ SMRTI(2013.), DO DVIJU IZVEDBI SMRTI KAO ULTIMATIVNE TAJNE (KAKO JE AMOS VOGEL IMENOVAO TRADICIJU TE SUBVERZIJE) SMRT LUJA XIV.(2016.) S KARIZMATSKIM JEAN-PIERREOM LEAUDOM I ROI SOLEIL(2018.). UZ RAZGOVORE U KINU EUROPA, ALBERT SERRA ĆE 22. SIJEČNJA 2019. ODRŽATI MASTERCLASS NA FILMSKOM ODSJEKU AKADEMIJE DRAMSKE UMJETNOSTI U ZAGREBU.
FILMOVI PERE PORTABELLE UMJETNIČKI SU DOKUMENTI REVOLUCIONARNIH IDEJA U RAZDOBLJU POLITIČKE REPRESIJE, ZATVARANJA I CENZURE, U KOJEM JE DJELOVALA ZAJEDNICA PJESNIKA, PERFORMERA, KOMPOZITORA, KONCEPTUALNIH UMJETNIKA. NJEGOV FANTAZMATSKI MATERIJALIZAM GESTA JE UMJETNIČKOG UNDERGROUNDA STVARANA U PRIKRIVENIM OKOLNOSTIMA, A DUGOTRAJNO PREŠUĆIVANJE JEDAN JE OD RAZLOGA DA ĆEMO NJEGOV RAD TEK SADA VIDJETI U NAŠIM KINIMA. O PORTABELLINOM OPUSU U KONTEKSTU MEĐUNARODNE POLITIČKE I MATERIJALISTIČKE AVANGARDE GOVORIT ĆE SUOSNIVAČ I STALNI SURADNIK NAŠEG FESTIVALA JONATHAN ROSENBAUM, KOJI OD RANIH 1970-IH PIŠE O NJEGOVIM FILMOVIMA, A NA NJIHOVU KORESPONDENCIJU UKAZUJE I PORTABELLIN PREDGOVOR ŠPANJOLSKOM IZDANJU KNJIGE MOVIE MUTATIONS, PROJEKTA NASTALOG NA ROSENBAUMOV POTICAJ, KOJI JE AKTIVNO NADAHNUĆE I NAŠIM FILMSKIM MUTACIJAMA.
VAMPIR CUADECUC I UMBRACLE MANIFESTNA SU DJELA KATALONSKE AVANGARDNE VIZUALNE, KONKRETNE POEZIJE I LETRIZMA JOANA BROSSE I GLAZBE CARLESA SANTOSA KOJE U LABIRINTSKOM UNDERGROUNDU OČUĐUJE POJAVOM I IZVEDBOM CHRISTOPHER LEE. UMBRACLE JE VRHUNAC PORTABELLINE CUT-UPMONTAŽE SLIKE I ZVUKA KOJU PREKIDA INTERVENCIJSKI ISKAZ ZABRANA FAŠISTIČKE FILMSKE INDUSTRIJE, OD IZRAVNO DISKRIMINIRAJUĆIH DO POSVE APSURDNIH: “PRAVILO 18: FILM ĆE BITI ZABRANJEN I KADA NIZ SCENA, KOJE POJEDINAČNO NISU PROBLEMATIČNE, TVORI ATMOSFERU ŽUDNJE, BRUTALNOSTI, OKRUTNOSTI ILI MORBIDNOSTI.” DVIJE SU LINIJE BIJEGA, MILITANTNI ILI UNDERGROUND FILM: MILITANTNI FILM KOJI NIJE MOGUĆE VIDJETI ILI FILM KOJEMU JE ONEMOGUĆENA LEGALNA OPSTOJNOST. “MISLIM DA SE MOŽE GOVORITI O UNDERGROUND FILMU KAO KULTURALNOM IZBORU UNUTAR SUSTAVA, ODGOVORU NA TAJ SUSTAV, BEZ POKUŠAJA DA GA SE SLOMI, VEĆ DA SE RADI PORED NJEGA.”
VAMPIRSKA IGRA RIJEČI CUA-DE-CUC, PJESNIČKA KOVANICA JOANA BROSSE, NA KATALONSKOM ZNAČI REP-OD-CRVA, A PRIZIVA NEEKSPONIRANI “REP” VRPCE NA FILMSKOJ ROLI, BLANK ILI FILMSKI CUL-DE-SAC. ZBOG ODUZETE PUTOVNICE, PORTABELLA SE PISMOM DATIRANIM 25. SIJEČNJA 1972. OBRATIO GLEDATELJIMA U NJUJORŠKOM MUZEJU MODERNE UMJETNOSTI MOMA:
“VAMPIR JE POKUŠAJ PROMIŠLJANJA FILMSKOG JEZIKA. A MOŽDA JE UJEDNO, BUDUĆI DA JE NASTAO TIJEKOM SNIMANJA FILMA JESÚSA FRANCA GROF DRAKULA, POKUŠAJ ANALIZE ŽANRA FANTASTIKE KOJI JE OBEZVRIJEDILA VEĆINA HOROR FILMOVA, ISTRAŽIVANJE I PREISPITIVANJE PROBLEMA ‘VAMPIRSKOG FILMA’. ALI TEMELJNO – I TO ŽELIM ISTAKNUTI – VAMPIR JE JEDAN OD PRVIH NEOVISNIH FILMOVA U MOJOJ ZEMLJI. I MORAM VAS UPOZORITI NA ČINJENICU DA RADITI IZVAN INSTITUCIJA NIJE DOBROVOLJNA ODLUKA, NEGO NAS NA TO PRIMORAVA NAŠA POLITIČKA, DRUŠTVENA I KULTURNA SITUACIJA.
JEDINI MOGUĆI PUT ZA NEOVISNI FILM U ŠPANJOLSKOJ ZNAČI NE PRIHVAĆATI POKROVITELJSTVO VLASTI I IZBJEGAVATI CENZURU NE RADEĆI S VELIKIM DISTRIBUTERIMA... TO MORA BITI POVEZANO S KORIJENIMA REVOLUCIONARNE ‘AVANGARDE’ KOJA NE IZUZIMA REDATELJA, FILMAŠA, OD NJEGOVE POVIJESNE ODGOVORNOSTI U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU... OVA AKTIVNA POZICIJA RAZVIJA SE SAMO IZVAN ‘LEGALNOSTI’ SUSTAVA KOJI NE ODRŽAVA NI MINIMUM DEMOKRATSKIH PROCESA I NEMA DRUGOG NAČINA DA SE PRILAGODI KRITIKAMA OSIM REPRESIJOM KOJA JE DANAS U ŠPANJOLSKOJ UOBIČAJENA.”
IZ PROGRAMA FILMSKIH MUTACIJA IZDVAJAMO RETROSPEKTIVU PERE PORTABELLE KOJA SE ODVIJA U KINU EUROPA OD 20. DO 23. SIJEČNJA, A U CIJELOSTI U KINU TUŠKANAC OD 24. DO 28. SIJEČNJA: NE RAČUNAJTE NA PRSTE, 1967., NOKTURNO 29, 1968., VAMPIR CUADECUC, 1970.,UMBRACLE, 1972., VEČERA, 1974.-2018., VARŠAVSKI MOST, 1989, TIŠINA PRIJE BACHA, 2007., GENERALNI IZVJEŠTAJ O NEKIM STVARIMA VAŽNIM ZA JAVNO PRIKAZIVANJE, 1976., GENERALNI IZVJEŠTAJ II. NOVA OTMICA EUROPE, 2015., TE KRATKOMETRAŽNE FILMOVE POMOGNITE ŠPANJOLSKOJ, 1969., DRŽAVNE NAGRADE, 1969., MIRÓ DRUGI, 1969., KATALONSKI PJESNICI, 1970., PLAY BACK, 1970, MIRÓ KOVAČ, 1973., MIRÓ TAPISERIJA, 1973., AKCIJA SANTOS, 1973., OLUJA, 2003., NEKA ŽIVI PIANO! 2006., IZMJEŠTANJE, 2008.
KUSTOSKA POLITIKA FILMSKIH MUTACIJA JE RIZOMATSKO POVEZIVANJE POVIJESNIH FILMSKIH AVANGARDI SA SUVREMENIM DISPOZITIVIMA POKRETNIH SLIKA, A U TOM SE SUČELJU OGLEDA ŠEST DESETLJEĆA PORTABELLINA RADA U TRENJIMA ŠPANJOLSKOG POLITIČKOG I UMJETNIČKOG KRAJOLIKA I SERRINA EKSPLOZIJA PROŠIRENO-FILMSKIH OTKRIĆA I OBLIKA KOJA IZAZIVA I OČUĐUJE RAZLIČITE PUBLIKE POSLJEDNJIH GODINA. TREBAMO IZBJEGAVATI RIJEČ FILM JEDNA JE OD PROVOKATIVNIH SERRINIH IZJAVA I SLUTNJA ANTI-FILMSKIH STRATEGIJA, A PARADOKSALNO, NJEGOVA SU FILMSKA IZMJEŠTANJA POTVRDA MOĆI GESTE FILMA.
“OŽIVLJAVANJE GLUMCA KAO IZVOĐAČA, POKRETAČA NEPONOVLJIVIH I FATALNIH GESTA, TVORCA LJUDSKE SUDBINE I PLASTIČNOSTI VREMENA, MOJA JE OPSESIJA OD SAMOG POČETKA RADA NA FILMU.”, GOVORI SERRA PRISJEĆAJUĆI NAS AGAMBENOVE MISLI DA ELEMENT FILMA NIJE SLIKA NEGO GESTA. SERRA SVOJU METODOLOGIJU ZA OSLOBAĐANJE IZVEDBENOG POTENCIJALA, KOJA SE OSLANJA NA PRIMJENU DOKUMENTARISTIČKIH METODA RADA S NEPROFESIONALNIM GLUMCIMA, NAZIVA DRAMATURGIJOM PRISUTNOSTI, ALI NJEZIN JE PROTUKADAR MONTAŽA NA DISTANCI STOTINA SATI GRAĐE ZA STRUJU REKONSTRUIRANIH GESTA I DIJALOGA. U PROGRAMU ALBERTA SERRE OD 20. DO 23. SIJEČNJA U KINU EUROPA PRIKAZAT ĆEMO ŠEST NJEGOVIH FILMOVA, OD POSVETE FASSBINDERU CUBA LIBRE (2013.), PREKO RADIKALNIH KNJIŽEVNO-POVIJESNIH PORTETA: MITSKOG PUTOVANJA DON KIHOTA I SANCHA PANZE VITEŠKA ČAST(2006.) I NJIHOVA POVRATKA U LA MANCHU U METAFILMSKOM PISMU LISANDRU ALONSU IZ SERIJE KORESPONDENCIJE, GOSPODIN JE ČINIO ČUDA U MENI(2011.), FIKTIVNOG SUSRETA CASANOVE I DRAKULE U PRIČI O MOJOJ SMRTI(2013.), DO DVIJU IZVEDBI SMRTI KAO ULTIMATIVNE TAJNE (KAKO JE AMOS VOGEL IMENOVAO TRADICIJU TE SUBVERZIJE) SMRT LUJA XIV.(2016.) S KARIZMATSKIM JEAN-PIERREOM LEAUDOM I ROI SOLEIL(2018.). UZ RAZGOVORE U KINU EUROPA, ALBERT SERRA ĆE 22. SIJEČNJA 2019. ODRŽATI MASTERCLASS NA FILMSKOM ODSJEKU AKADEMIJE DRAMSKE UMJETNOSTI U ZAGREBU.
FILMOVI PERE PORTABELLE UMJETNIČKI SU DOKUMENTI REVOLUCIONARNIH IDEJA U RAZDOBLJU POLITIČKE REPRESIJE, ZATVARANJA I CENZURE, U KOJEM JE DJELOVALA ZAJEDNICA PJESNIKA, PERFORMERA, KOMPOZITORA, KONCEPTUALNIH UMJETNIKA. NJEGOV FANTAZMATSKI MATERIJALIZAM GESTA JE UMJETNIČKOG UNDERGROUNDA STVARANA U PRIKRIVENIM OKOLNOSTIMA, A DUGOTRAJNO PREŠUĆIVANJE JEDAN JE OD RAZLOGA DA ĆEMO NJEGOV RAD TEK SADA VIDJETI U NAŠIM KINIMA. O PORTABELLINOM OPUSU U KONTEKSTU MEĐUNARODNE POLITIČKE I MATERIJALISTIČKE AVANGARDE GOVORIT ĆE SUOSNIVAČ I STALNI SURADNIK NAŠEG FESTIVALA JONATHAN ROSENBAUM, KOJI OD RANIH 1970-IH PIŠE O NJEGOVIM FILMOVIMA, A NA NJIHOVU KORESPONDENCIJU UKAZUJE I PORTABELLIN PREDGOVOR ŠPANJOLSKOM IZDANJU KNJIGE MOVIE MUTATIONS, PROJEKTA NASTALOG NA ROSENBAUMOV POTICAJ, KOJI JE AKTIVNO NADAHNUĆE I NAŠIM FILMSKIM MUTACIJAMA.
VAMPIR CUADECUC I UMBRACLE MANIFESTNA SU DJELA KATALONSKE AVANGARDNE VIZUALNE, KONKRETNE POEZIJE I LETRIZMA JOANA BROSSE I GLAZBE CARLESA SANTOSA KOJE U LABIRINTSKOM UNDERGROUNDU OČUĐUJE POJAVOM I IZVEDBOM CHRISTOPHER LEE. UMBRACLE JE VRHUNAC PORTABELLINE CUT-UPMONTAŽE SLIKE I ZVUKA KOJU PREKIDA INTERVENCIJSKI ISKAZ ZABRANA FAŠISTIČKE FILMSKE INDUSTRIJE, OD IZRAVNO DISKRIMINIRAJUĆIH DO POSVE APSURDNIH: “PRAVILO 18: FILM ĆE BITI ZABRANJEN I KADA NIZ SCENA, KOJE POJEDINAČNO NISU PROBLEMATIČNE, TVORI ATMOSFERU ŽUDNJE, BRUTALNOSTI, OKRUTNOSTI ILI MORBIDNOSTI.” DVIJE SU LINIJE BIJEGA, MILITANTNI ILI UNDERGROUND FILM: MILITANTNI FILM KOJI NIJE MOGUĆE VIDJETI ILI FILM KOJEMU JE ONEMOGUĆENA LEGALNA OPSTOJNOST. “MISLIM DA SE MOŽE GOVORITI O UNDERGROUND FILMU KAO KULTURALNOM IZBORU UNUTAR SUSTAVA, ODGOVORU NA TAJ SUSTAV, BEZ POKUŠAJA DA GA SE SLOMI, VEĆ DA SE RADI PORED NJEGA.”
VAMPIRSKA IGRA RIJEČI CUA-DE-CUC, PJESNIČKA KOVANICA JOANA BROSSE, NA KATALONSKOM ZNAČI REP-OD-CRVA, A PRIZIVA NEEKSPONIRANI “REP” VRPCE NA FILMSKOJ ROLI, BLANK ILI FILMSKI CUL-DE-SAC. ZBOG ODUZETE PUTOVNICE, PORTABELLA SE PISMOM DATIRANIM 25. SIJEČNJA 1972. OBRATIO GLEDATELJIMA U NJUJORŠKOM MUZEJU MODERNE UMJETNOSTI MOMA:
“VAMPIR JE POKUŠAJ PROMIŠLJANJA FILMSKOG JEZIKA. A MOŽDA JE UJEDNO, BUDUĆI DA JE NASTAO TIJEKOM SNIMANJA FILMA JESÚSA FRANCA GROF DRAKULA, POKUŠAJ ANALIZE ŽANRA FANTASTIKE KOJI JE OBEZVRIJEDILA VEĆINA HOROR FILMOVA, ISTRAŽIVANJE I PREISPITIVANJE PROBLEMA ‘VAMPIRSKOG FILMA’. ALI TEMELJNO – I TO ŽELIM ISTAKNUTI – VAMPIR JE JEDAN OD PRVIH NEOVISNIH FILMOVA U MOJOJ ZEMLJI. I MORAM VAS UPOZORITI NA ČINJENICU DA RADITI IZVAN INSTITUCIJA NIJE DOBROVOLJNA ODLUKA, NEGO NAS NA TO PRIMORAVA NAŠA POLITIČKA, DRUŠTVENA I KULTURNA SITUACIJA.
JEDINI MOGUĆI PUT ZA NEOVISNI FILM U ŠPANJOLSKOJ ZNAČI NE PRIHVAĆATI POKROVITELJSTVO VLASTI I IZBJEGAVATI CENZURU NE RADEĆI S VELIKIM DISTRIBUTERIMA... TO MORA BITI POVEZANO S KORIJENIMA REVOLUCIONARNE ‘AVANGARDE’ KOJA NE IZUZIMA REDATELJA, FILMAŠA, OD NJEGOVE POVIJESNE ODGOVORNOSTI U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU... OVA AKTIVNA POZICIJA RAZVIJA SE SAMO IZVAN ‘LEGALNOSTI’ SUSTAVA KOJI NE ODRŽAVA NI MINIMUM DEMOKRATSKIH PROCESA I NEMA DRUGOG NAČINA DA SE PRILAGODI KRITIKAMA OSIM REPRESIJOM KOJA JE DANAS U ŠPANJOLSKOJ UOBIČAJENA.”
IZ PROGRAMA FILMSKIH MUTACIJA IZDVAJAMO RETROSPEKTIVU PERE PORTABELLE KOJA SE ODVIJA U KINU EUROPA OD 20. DO 23. SIJEČNJA, A U CIJELOSTI U KINU TUŠKANAC OD 24. DO 28. SIJEČNJA: NE RAČUNAJTE NA PRSTE, 1967., NOKTURNO 29, 1968., VAMPIR CUADECUC, 1970.,UMBRACLE, 1972., VEČERA, 1974.-2018., VARŠAVSKI MOST, 1989, TIŠINA PRIJE BACHA, 2007., GENERALNI IZVJEŠTAJ O NEKIM STVARIMA VAŽNIM ZA JAVNO PRIKAZIVANJE, 1976., GENERALNI IZVJEŠTAJ II. NOVA OTMICA EUROPE, 2015., TE KRATKOMETRAŽNE FILMOVE POMOGNITE ŠPANJOLSKOJ, 1969., DRŽAVNE NAGRADE, 1969., MIRÓ DRUGI, 1969., KATALONSKI PJESNICI, 1970., PLAY BACK, 1970, MIRÓ KOVAČ, 1973., MIRÓ TAPISERIJA, 1973., AKCIJA SANTOS, 1973., OLUJA, 2003., NEKA ŽIVI PIANO! 2006., IZMJEŠTANJE, 2008.
OVOGODIŠNJI PROGRAMI O GESTAMA FILMA NADAHNUTI SU POSLJEDNJIM RUKOPISOM O FENOMENOLOGIJI GESTA FILOZOFA MEDIJA I KULTURE VILÉMA FLUSSERA (GESTE, 1991.) ČIJA SE ONTOLOGIJA I NOMADOLOGIJA SLIKE, IZMAKLA FILMOLOGIJI, NADOVEZUJE NA PROŠLOSTOLJETNU LINIJU EGZILSKE FILOZOFIJE FILMA, KAZALIŠTA, KULTURE WALTERA BENJAMINA, BERTOLDA BRECHTA, RUDOLFA ARNHEIMA, SIEGFRIEDA KRACAUERA. FLUSSEROVA ESENCIJALNA FILOZOFIJA FOTOGRAFIJE(1983.), JEDINA STUDIJA PREVEDENA NA HRVATSKI JEZIK, ZRCALI BENJAMINOVE I KRACAUEROVE TEZE, FOTOGRAFIJA JE PRIJELOMNA GESTA TEHNIČKIH SLIKA I PROTOTIP PROGRAMIRANOG POSLIJEPOVIJESNOG SVIJETA.
“VJEROJATNO SMO U REVOLUCIONARNOJ SITUACIJI, A TO SE MANIFESTIRA U OSJEĆAJU DA SE MORAMO PREUSMJERITI KAKO BISMO UOPĆE MOGLI DJELOVATI, OSJEĆAJU DA MORAMO RAZVIJATI NOVE TEORIJE. PRIJEDLOG OPĆE TEORIJE GESTA PROIZLAZI IZ TAKVIH OSJEĆAJA: GESTE, JER SE ONE TIČU KONKRETNOG FENOMENA NAŠEG AKTIVNOG BIVANJA-U-SVIJETU, I REVOLUCIJA, JER SE REVOLUCIJA UVIJEK, NA KRAJU, TIČE SLOBODE.”
DIJALOG FLUSSERA I HARUNA FAROCKIJA U KRATKOM FILMU SCHLAGWORTE - SCHLAGBILDER, ALI I U CJELOKUPNOM FAROCKIJEVU RADU POČETNA JE TOČKA PROGRAMA FILMOVA I INSTALACIJA KOJI ĆE PREDSTAVITI UMJETNICA I KUSTOSICA ANTJE EHMANN. PROGRAM UKLJUČUJE FAROCKIJEVA FILMSKA DEKODIRANJA SLIKA I GESTA KLJUČNE RIJEČI, KLJUČNE SLIKE. RAZGOVOR S VILÉMOM FLUSSEROM, 1986., DVA PUTA, 1966., SREBRO I KRIŽ, 2010. I ZATVORSKE SLIKE, 2000.
IZLOŽBENI PROGRAM ANTJE EHMANN U KIC-OVOJ GALERIJI NA KATU OD 27. 01. - 4. 02. 2019. OBUHVAĆA DVIJE VIDEO INSTALACIJE: FAROCKIJEVU KOREOGRAFIJU GESTA I PROSTORA SJEĆANJA TRANSMISIJA, 2007. I GRADSKI PORTRET KROZ GESTE RADA, MARSEILLE. RAD U JEDNOM KADRU (2018.), 21 FILMA RADIONICE A LABOUR IN A SINGLE SHOT KOJU SU ANTJE EHMANN I EVA STOTZ VODILE U MARSEILLU U OŽUJKU PROŠLE GODINE.
ANTJE EHMANN ĆE OTVORITI IZLOŽBU 27. SIJEČNJA 2019. U DVORANI KIC-A, IZVEDBOM ONLINE ARHIVA GRADSKIH PORTRETA A LABOUR IN A SINGLE SHOT KOJE JE OSMISLILA I RADILA S HARUNOM FAROCKIJEM U RADIONIČKOJ FORMI, POD EGIDOM JEDNOMINUTNIH ČINJENIČNIH FILMOVA BRAĆE LUMIÈRE, OD 2011. DO 2014., A ZATIM S VIDEO UMJETNICOM EVOM STOTZ. AUTORICA ĆE RADNA PITANJA PROJEKTA POVEZATI S FLUSSEROVOM FENOMENOLOGIJOM GESTA: “SUBJEKT ISPITIVANJA BIO JE ‘RAD’: PLAĆENI I NEPLAĆENI, MATERIJALAN I NEMATERIJALAN, BOGAT TRADICIJOM ILI POSVE NOV. GOTOVO SVAKA FORMA RADA JE PONAVLJAJUĆA. KAKO PRONAĆI POČETAK I KRAJ? VEĆINA RADNIH AKTIVNOSTI DOGAĐA SE IZA ZATVORENIH VRATA. ČESTO RAD NIJE SAMO NEVIDLJIV NEGO I NEZAMISLIV.”
SIEGFRIED ZIELINSKI, JEDAN OD NAJNADAHNUTIJIH FILOZOFA MEDIJA I KUSTOSA SUVREMENE UMJETNOSTI, I UREDNIK (ZAJEDNO S PETEROM WEIBELOM I DAVIDOM IRRIGANGOM) IMPRESIVNE FLUSSERIANE, POJMOVNIKA S 250 FLUSSEROVIH LEMMA, IZLOŽBE BEZ ČVRSTOG UPORIŠTA – VILÉM FLUSSER I UMJETNOSTI (ZKM, 2015.), KAO I FLUSSEROVA ARHIVA, SVOJIM ĆE NAS PREDAVANJEM 31. SIJEČNJA U 19 SATI U MUZEJU SUVREMENE UMJETNOSTI UVESTI U DUBOKO VRIJEME MEDIJA. ZIELIENSKI U KNJIZI DUBOKO VRIJEME MEDIJA. PREMA ARHEOLOGIJI SLUŠANJA I GLEDANJA TEHNIČKIM SREDSTVIMA (IZVORNO, ARCHÄOLOGIE DER MEDIEN: ZUR TIEFENZEIT DES TECHNISCHEN HÖRENS UND SEHENS, 2002.) OPISUJE SVOJ PRISTUP U FORMI ANARHEOLOŠKE EKSPEDICIJE ILI TRAGANJA, KOJIM REKONCEPTUALIZIRA ARHEOLOGIJU ZNANJA O MEDIJIMA I OBLIKUJE VARIJANTOLOGIJU MEDIJA. U SKLOPU IZLAGANJA THINKING MEDIA – A DEEP TIME APPROACH, GOVORIT ĆE O VIDEO DIJALOGU U KOJEM FAROCKI S FLUSSEROM DEKODIRA NASLOVNICU BILDA, A PRIKAZAT ĆEMO I NJEGOV VIDEO RAZGOVOR O TOM FAROCKIJEVOM FILMU.
“VILÉM FLUSSER DOŠAO JE IZ PRAGA, GRADA U KOJEM ALKEMIČARI IMAJU SVOJE ULICE. KAD SU GA NACISTI NATJERALI NA BIJEG IZ RODNOG GRADA, NAJPRIJE JE OTIŠAO U ENGLESKU, A ZATIM U BRAZIL, PRIJE KONAČNOG POVRATKA U EUROPU. FLUSSER NIJE NIMALO SUMNJAO DA SU MAGIJSKI MISLIOCI, S NESMOTRENO EKSPERIMENTALNIM PRISTUPOM FENOMENIMA KOJI SU IH ZANIMALI, MEĐU UTEMELJITELJIMA MODERNE ZNANOSTI. U SVOJIM JE PREDAVANJIMA, FLUSSER ČESTO SKAKAO NAPRIJED-NATRAG IZMEĐU STVARNOSTI FAKTUALNOSTI I PLODNIH SPEKULACIJA TE SKICIRAO IDENTITET MISLI KOJA DJELUJE U SNAŽNOJ NAPETOSTI CURIOSITAS I NECESSITAS (RADOZNALOSTI I NUŽNOSTI), KAKO JE PORTA DEFINIRAO DVIJE NAJVAŽNIJE MOTIVACIJE ZA RAD ISTRAŽIVAČA. FLUSSER JE KARIZMATIČNO UTJELOVIO TAKAV IDENTITET.”
ŠTO SU TO GESTE FILMA? IZ ZAPISA NAŠEG UNDERGOUNDA NALAZIMO ISKUSTVO IVANA MARTINCA I TOMISLAVA GOTOVCA: “RADILO SE O TOME DA SMO POČELI PREPOZNAVATI - NE SADRŽAJE FILMA I NE ŽANROVE FILMA, NEGO RITAM KOJI DONOSI POJEDINA LIČNOST, KRVOTOK I DISANJE KOJA TA LIČNOST DAJE U SVAKOM FILMU.”
DVOSTRUKI PROGRAM JAMESA BENNINGA, AMERIČKOG UMJETNIKA STRUKTURALNOG FILMA, ZAVRŠNA JE GESTA OVOG PROGRAMA. SLIJEDIMO NJEZINU AKCELERACIJU VRUĆEG I HLADNOG U RADU O PANAMA (U SURADNJI S UMJETNIKOM BURTOM BARROM I GLUMCEM WILLEMOM DAFOEOM, 1983.), PREMA ZAUSTAVLJANJU ZA KRATKI NOKTURNO L. COHEN (SNIMLJEN U PONEDJELJAK, 21. KOLOVOZA 2017.).
“SUNCE JE 400 PUTA VEĆE OD MJESECA, ALI JE I 400 PUTA UDALJENIJE, ZATO SE SA ZEMLJE ČINI DA SU ONI, SUNCE I MJESEC, JEDNAKE VELIČINE. TO JE SLUČAJNOST KOJA OMOGUĆUJE POTPUNU POMRČINU. NA POČETKU I NA KRAJU TOTALITETA ČUO SAM BRUJANJE GOMILE KOJA SE OKUPILA NA AERODROMU. JA SAM BIO TIH. BIO SAM ZAPANJEN. KRAVE SU MUKALE NEPOSREDNO PRIJE POČETKA, PTICE SU PRESTALE PJEVATI, CVRČCI SU CVRČALI, LAGANI VJETAR JE POČEO PUHATI, A TEMPERATURA JE PALA. ALI ZA MENE, RADILO SE O VREMENU. NOĆ JE DOŠLA ZA 10 SEKUNDI, TRAJALA 2 MINUTE I VRATIO SE DAN. DOŠLO JE I OTIŠLO KAO DA SE NIJE NI DOGODILO.”
PROGRAME FILMOVA, VIDEO INSTALACIJA, PREDAVANJA I MASTERCLASSA, UVODNIH IZLAGANJA I RAZGOVORA OSMISLILI SU ANTJE EHMANN, CARLES GUERRA, SIEGFRIED ZIELINSKI, NICOLE BRENEZ, JONATHAN ROSENBAUM, LUIS FEDUCHI I TANJA VRVILO, U SURADNJI S PERE PORTABELLOM, ALBERTOM SERROM I JAMESOM BENNINGOM. FRAGMENTOM TOTALITETA JAMESA BENNINGA NAJAVLJUJEMO PRVO RANOJESENJE IZDANJE FILMSKIH MUTACIJA, U LISTOPADU OVE GODINE.
TANJA VRVILO
ZAGREB, SIJEČANJ 2019.
“VJEROJATNO SMO U REVOLUCIONARNOJ SITUACIJI, A TO SE MANIFESTIRA U OSJEĆAJU DA SE MORAMO PREUSMJERITI KAKO BISMO UOPĆE MOGLI DJELOVATI, OSJEĆAJU DA MORAMO RAZVIJATI NOVE TEORIJE. PRIJEDLOG OPĆE TEORIJE GESTA PROIZLAZI IZ TAKVIH OSJEĆAJA: GESTE, JER SE ONE TIČU KONKRETNOG FENOMENA NAŠEG AKTIVNOG BIVANJA-U-SVIJETU, I REVOLUCIJA, JER SE REVOLUCIJA UVIJEK, NA KRAJU, TIČE SLOBODE.”
DIJALOG FLUSSERA I HARUNA FAROCKIJA U KRATKOM FILMU SCHLAGWORTE - SCHLAGBILDER, ALI I U CJELOKUPNOM FAROCKIJEVU RADU POČETNA JE TOČKA PROGRAMA FILMOVA I INSTALACIJA KOJI ĆE PREDSTAVITI UMJETNICA I KUSTOSICA ANTJE EHMANN. PROGRAM UKLJUČUJE FAROCKIJEVA FILMSKA DEKODIRANJA SLIKA I GESTA KLJUČNE RIJEČI, KLJUČNE SLIKE. RAZGOVOR S VILÉMOM FLUSSEROM, 1986., DVA PUTA, 1966., SREBRO I KRIŽ, 2010. I ZATVORSKE SLIKE, 2000.
IZLOŽBENI PROGRAM ANTJE EHMANN U KIC-OVOJ GALERIJI NA KATU OD 27. 01. - 4. 02. 2019. OBUHVAĆA DVIJE VIDEO INSTALACIJE: FAROCKIJEVU KOREOGRAFIJU GESTA I PROSTORA SJEĆANJA TRANSMISIJA, 2007. I GRADSKI PORTRET KROZ GESTE RADA, MARSEILLE. RAD U JEDNOM KADRU (2018.), 21 FILMA RADIONICE A LABOUR IN A SINGLE SHOT KOJU SU ANTJE EHMANN I EVA STOTZ VODILE U MARSEILLU U OŽUJKU PROŠLE GODINE.
ANTJE EHMANN ĆE OTVORITI IZLOŽBU 27. SIJEČNJA 2019. U DVORANI KIC-A, IZVEDBOM ONLINE ARHIVA GRADSKIH PORTRETA A LABOUR IN A SINGLE SHOT KOJE JE OSMISLILA I RADILA S HARUNOM FAROCKIJEM U RADIONIČKOJ FORMI, POD EGIDOM JEDNOMINUTNIH ČINJENIČNIH FILMOVA BRAĆE LUMIÈRE, OD 2011. DO 2014., A ZATIM S VIDEO UMJETNICOM EVOM STOTZ. AUTORICA ĆE RADNA PITANJA PROJEKTA POVEZATI S FLUSSEROVOM FENOMENOLOGIJOM GESTA: “SUBJEKT ISPITIVANJA BIO JE ‘RAD’: PLAĆENI I NEPLAĆENI, MATERIJALAN I NEMATERIJALAN, BOGAT TRADICIJOM ILI POSVE NOV. GOTOVO SVAKA FORMA RADA JE PONAVLJAJUĆA. KAKO PRONAĆI POČETAK I KRAJ? VEĆINA RADNIH AKTIVNOSTI DOGAĐA SE IZA ZATVORENIH VRATA. ČESTO RAD NIJE SAMO NEVIDLJIV NEGO I NEZAMISLIV.”
SIEGFRIED ZIELINSKI, JEDAN OD NAJNADAHNUTIJIH FILOZOFA MEDIJA I KUSTOSA SUVREMENE UMJETNOSTI, I UREDNIK (ZAJEDNO S PETEROM WEIBELOM I DAVIDOM IRRIGANGOM) IMPRESIVNE FLUSSERIANE, POJMOVNIKA S 250 FLUSSEROVIH LEMMA, IZLOŽBE BEZ ČVRSTOG UPORIŠTA – VILÉM FLUSSER I UMJETNOSTI (ZKM, 2015.), KAO I FLUSSEROVA ARHIVA, SVOJIM ĆE NAS PREDAVANJEM 31. SIJEČNJA U 19 SATI U MUZEJU SUVREMENE UMJETNOSTI UVESTI U DUBOKO VRIJEME MEDIJA. ZIELIENSKI U KNJIZI DUBOKO VRIJEME MEDIJA. PREMA ARHEOLOGIJI SLUŠANJA I GLEDANJA TEHNIČKIM SREDSTVIMA (IZVORNO, ARCHÄOLOGIE DER MEDIEN: ZUR TIEFENZEIT DES TECHNISCHEN HÖRENS UND SEHENS, 2002.) OPISUJE SVOJ PRISTUP U FORMI ANARHEOLOŠKE EKSPEDICIJE ILI TRAGANJA, KOJIM REKONCEPTUALIZIRA ARHEOLOGIJU ZNANJA O MEDIJIMA I OBLIKUJE VARIJANTOLOGIJU MEDIJA. U SKLOPU IZLAGANJA THINKING MEDIA – A DEEP TIME APPROACH, GOVORIT ĆE O VIDEO DIJALOGU U KOJEM FAROCKI S FLUSSEROM DEKODIRA NASLOVNICU BILDA, A PRIKAZAT ĆEMO I NJEGOV VIDEO RAZGOVOR O TOM FAROCKIJEVOM FILMU.
“VILÉM FLUSSER DOŠAO JE IZ PRAGA, GRADA U KOJEM ALKEMIČARI IMAJU SVOJE ULICE. KAD SU GA NACISTI NATJERALI NA BIJEG IZ RODNOG GRADA, NAJPRIJE JE OTIŠAO U ENGLESKU, A ZATIM U BRAZIL, PRIJE KONAČNOG POVRATKA U EUROPU. FLUSSER NIJE NIMALO SUMNJAO DA SU MAGIJSKI MISLIOCI, S NESMOTRENO EKSPERIMENTALNIM PRISTUPOM FENOMENIMA KOJI SU IH ZANIMALI, MEĐU UTEMELJITELJIMA MODERNE ZNANOSTI. U SVOJIM JE PREDAVANJIMA, FLUSSER ČESTO SKAKAO NAPRIJED-NATRAG IZMEĐU STVARNOSTI FAKTUALNOSTI I PLODNIH SPEKULACIJA TE SKICIRAO IDENTITET MISLI KOJA DJELUJE U SNAŽNOJ NAPETOSTI CURIOSITAS I NECESSITAS (RADOZNALOSTI I NUŽNOSTI), KAKO JE PORTA DEFINIRAO DVIJE NAJVAŽNIJE MOTIVACIJE ZA RAD ISTRAŽIVAČA. FLUSSER JE KARIZMATIČNO UTJELOVIO TAKAV IDENTITET.”
ŠTO SU TO GESTE FILMA? IZ ZAPISA NAŠEG UNDERGOUNDA NALAZIMO ISKUSTVO IVANA MARTINCA I TOMISLAVA GOTOVCA: “RADILO SE O TOME DA SMO POČELI PREPOZNAVATI - NE SADRŽAJE FILMA I NE ŽANROVE FILMA, NEGO RITAM KOJI DONOSI POJEDINA LIČNOST, KRVOTOK I DISANJE KOJA TA LIČNOST DAJE U SVAKOM FILMU.”
DVOSTRUKI PROGRAM JAMESA BENNINGA, AMERIČKOG UMJETNIKA STRUKTURALNOG FILMA, ZAVRŠNA JE GESTA OVOG PROGRAMA. SLIJEDIMO NJEZINU AKCELERACIJU VRUĆEG I HLADNOG U RADU O PANAMA (U SURADNJI S UMJETNIKOM BURTOM BARROM I GLUMCEM WILLEMOM DAFOEOM, 1983.), PREMA ZAUSTAVLJANJU ZA KRATKI NOKTURNO L. COHEN (SNIMLJEN U PONEDJELJAK, 21. KOLOVOZA 2017.).
“SUNCE JE 400 PUTA VEĆE OD MJESECA, ALI JE I 400 PUTA UDALJENIJE, ZATO SE SA ZEMLJE ČINI DA SU ONI, SUNCE I MJESEC, JEDNAKE VELIČINE. TO JE SLUČAJNOST KOJA OMOGUĆUJE POTPUNU POMRČINU. NA POČETKU I NA KRAJU TOTALITETA ČUO SAM BRUJANJE GOMILE KOJA SE OKUPILA NA AERODROMU. JA SAM BIO TIH. BIO SAM ZAPANJEN. KRAVE SU MUKALE NEPOSREDNO PRIJE POČETKA, PTICE SU PRESTALE PJEVATI, CVRČCI SU CVRČALI, LAGANI VJETAR JE POČEO PUHATI, A TEMPERATURA JE PALA. ALI ZA MENE, RADILO SE O VREMENU. NOĆ JE DOŠLA ZA 10 SEKUNDI, TRAJALA 2 MINUTE I VRATIO SE DAN. DOŠLO JE I OTIŠLO KAO DA SE NIJE NI DOGODILO.”
PROGRAME FILMOVA, VIDEO INSTALACIJA, PREDAVANJA I MASTERCLASSA, UVODNIH IZLAGANJA I RAZGOVORA OSMISLILI SU ANTJE EHMANN, CARLES GUERRA, SIEGFRIED ZIELINSKI, NICOLE BRENEZ, JONATHAN ROSENBAUM, LUIS FEDUCHI I TANJA VRVILO, U SURADNJI S PERE PORTABELLOM, ALBERTOM SERROM I JAMESOM BENNINGOM. FRAGMENTOM TOTALITETA JAMESA BENNINGA NAJAVLJUJEMO PRVO RANOJESENJE IZDANJE FILMSKIH MUTACIJA, U LISTOPADU OVE GODINE.
TANJA VRVILO
ZAGREB, SIJEČANJ 2019.
PERE PORTABELLA OLUJA | LA TEMPESTA | THE TEMPEST, 2003.
PERE PORTABELLA UMBRACLE, 1972.
JAMES BENNING O PANAMA, 1985.
JAMES BENNING L. COHEN, 2017.
PERE PORTABELLA MIRÓ DRUGI | MIRÓ L’ALTRE | MIRÓ THE OTHER, 1969.
HARUN FAROCKI KLJUČNE RIJEČI – KLJUČNE SLIKE. RAZGOVOR S VILÉMOM FLUSSEROM | SCHLAGWORTE – SCHLAGBILDER. EINE GESPRÄCH MIT VILÉM FLUSSER | CATCH PHRASES – CATCH IMAGES. A CONVERSATION WITH VILÉM FLUSSER, 1986.
ZAGREB
20. 01. 2019.
KINO EUROPA
19:00
OTVORENJE FILMSKIH MUTACIJA: FESTIVALA NEVIDLJIVOG FILMA XII
UVODNI RAZGOVOR: ANTJE EHMANN, JONATHAN ROSENBAUM, TANJA VRVILO
DVA PUTA | ZWEI WEGE | TWO PATHS, HARUN FAROCKI, 1966., C/B, ZVUK, 3 MIN
SREBRO I KRIŽ | DAS SILBER UND DAS KREUZ | THE SILVER AND THE CROSS, HARUN FAROCKI, 2000., BOJA, ZVUK, 17 MIN
KATALONSKI PJESNICI | POETES CATALANS | CATALAN POETS, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 26 MIN
VAMPIR CUADECUC, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 66 MIN
UVODNI RAZGOVOR: ANTJE EHMANN, JONATHAN ROSENBAUM, TANJA VRVILO
DVA PUTA | ZWEI WEGE | TWO PATHS, HARUN FAROCKI, 1966., C/B, ZVUK, 3 MIN
SREBRO I KRIŽ | DAS SILBER UND DAS KREUZ | THE SILVER AND THE CROSS, HARUN FAROCKI, 2000., BOJA, ZVUK, 17 MIN
KATALONSKI PJESNICI | POETES CATALANS | CATALAN POETS, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 26 MIN
VAMPIR CUADECUC, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 66 MIN
21:30
PRIČA O MOJOJ SMRTI | HISTÒRIA DE LA MEVA MORT | STORY OF MY DEATH, ALBERT SERRA, 2013., BOJA, ZVUK, 148 MIN
21. 01. 2019.
17:00
POMOGNITE ŠPANJOLSKOJ | AIDEZ L’ESPAGNE | HELP SPAIN, PERE PORTABELLA, 1969., C/B – BOJA, ZVUK, 5 MIN
VEČERA | EL SOPAR | THE DINNER, PERE PORTABELLA, 1974.-2018., BOJA, ZVUK, 54 MIN
ZATVORSKE SLIKE | GEFÄNGNISBILDER | PRISON IMAGES, HARUN FAROCKI, 2000., C/B – BOJA, ZVUK, 60 MIN
VEČERA | EL SOPAR | THE DINNER, PERE PORTABELLA, 1974.-2018., BOJA, ZVUK, 54 MIN
ZATVORSKE SLIKE | GEFÄNGNISBILDER | PRISON IMAGES, HARUN FAROCKI, 2000., C/B – BOJA, ZVUK, 60 MIN
19:00
OLUJA | LA TEMPESTA | THE TEMPEST, PERE PORTABELLA, 2003, C/B, ZVUK, 6 MIN
VITEŠKA ČAST | HONOR DE CAVELLERIA | HONOR OF THE KNIGHTS, ALBERT SERRA, 2006, C/B, 110 MIN
21:00
UVODNI RAZGOVOR: JONATHAN ROSENBAUM, TANJA VRVILO
IZMJEŠTANJE | MUDANZA| REMOVAL, PERE PORTABELLA, 2008, BOJA, ZVUK, 20 MIN
UMBRACLE, PERE PORTABELLA, 1972., C/B, ZVUK, 85 MIN
22. 01. 2019.
AKADEMIJA DRAMSKE UMJETNOSTI - ZAGREB
17:00
ALBERT SERRA – MASTERCLASS
KINO EUROPA
19:00
U PRISUSTVU ALBERTA SERRE
CUBA LIBRE, ALBERT SERRA, 2013, BOJA, ZVUK, 18 MIN
SMRT LUJA XIV. | LA MORT DE LOUIS XIV| THE DEATH OF LOUIS XIV, ALBERT SERRA, 2016, BOJA, ZVUK, 115 MIN
CUBA LIBRE, ALBERT SERRA, 2013, BOJA, ZVUK, 18 MIN
SMRT LUJA XIV. | LA MORT DE LOUIS XIV| THE DEATH OF LOUIS XIV, ALBERT SERRA, 2016, BOJA, ZVUK, 115 MIN
21:30 – 22:30
RAZGOVOR S ALBERTOM SERROM
21:30
ROI SOLEIL, ALBERT SERRA, 2018, BOJA, ZVUK, 61 MIN
23. 01. 2019.
KINO EUROPA
17:00
KLJUČNE RIJEČI – KLJUČNE SLIKE. RAZGOVOR S VILÉMOM FLUSSEROM | SCHLAGWORTE – SCHLAGBILDER. EINE GESPRÄCH MIT VILÉM FLUSSER | CATCH PHRASES – CATCH IMAGES. A CONVERSATION WITH VILÉM FLUSSER, HARUN FAROCKI, 1986., BOJA, ZVUK, 13 MIN
VARŠAVSKI MOST | PONT DE VARSÒVIA | WARSAW BRIDGE, PERE PORTABELLA, 1989., BOJA, ZVUK, 84 MIN
19:00
GOSPODIN JE ČINIO ČUDA U MENI | EL SENYOR HA FET EN MI MERAVELLES | THE LORD WORKED WONDERS IN ME, ALBERT SERRA, 2011., BOJA, ZVUK, 146 MIN
21:30
O PANAMA, JAMES BENNING & BURT BARR, 1985., BOJA, ZVUK, 28 MIN
L. COHEN, JAMES BENNING, 2017., BOJA, ZVUK, 45 MIN
24. 01. 2019.
KINO TUŠKANAC
18:00
UVODNO PREDAVANJE
JONATHAN ROSENBAUM, PERE PORTABELLA: FILM ŠPANJOLSKOG UNDERGROUNDA | CINEMA FROM THE SPANISH UNDERGROUND
19:00
RAZGOVOR O RETROSPEKTIVI PERE PORTABELLE: JONATHAN ROSENBAUM, TANJA VRVILO
POMOGNITE ŠPANJOLSKOJ | AIDEZ L’ESPAGNE | HELP SPAIN, PERE PORTABELLA, 1969., C/B – BOJA, ZVUK, 5 MIN
NE RAČUNAJTE NA PRSTE | NO COMPTEU AMB ELS DITS| DON’T COUNT ON YOUR FINGERS, PERE PORTABELLA, 1967., C/B – BOJA, ZVUK, 28 MIN
NOKTURNO 29 | NOCTURNO 29 | NOCTURNE 29,PERE PORTABELLA, 1968., C/B – BOJA, ZVUK, 78 MIN
21:00
OLUJA | LA TEMPESTA | THE TEMPEST, PERE PORTABELLA, 2003, C/B, ZVUK, 6 MIN
MIRÓ DRUGI | MIRÓ L’ALTRE | MIRÓ THE OTHER, PERE PORTABELLA, 1969., C/B – BOJA, ZVUK, 15 MIN
VAMPIR CUADECUC, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 66 MIN
25. 01. 2019.
KINO TUŠKANAC
19:00
MIRÓ KOVAČ | MIRÓ LA FORJA | MIRÓ THE FORGE, PERE PORTABELLA, 1973., BOJA, ZVUK, 24 MIN
UMBRACLE, PERE PORTABELLA, 1972., C/B, ZVUK, 85 MIN
21:00
UVODNI RAZGOVOR: LUIS FEDUCHI, TANJA VRVILO
IZMJEŠTANJE | MUDANZA| REMOVAL, PERE PORTABELLA, 2008., BOJA, 20 MIN
KATALONSKI PJESNICI | POETES CATALANS | CATALAN POETS, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 26 MIN
VEČERA | EL SOPAR | THE DINNER, PERE PORTABELLA, 1974.-2018., BOJA, ZVUK, 54 MIN
26. 01. 2019.
19:00
MIRÓ TAPISERIJA| MIRÓ TAPÌS | MIRÓ TAPESTRY, PERE PORTABELLA, 1973., BOJA, ZVUK, 22 MIN
VARŠAVSKI MOST | PONT DE VARSÒVIA | WARSAW BRIDGE, PERE PORTABELLA, 1989., BOJA, ZVUK, 84 MIN
21:00
AKCIJA SANTOS | ACCIÓ SANTOS | ACTION SANTOS,PERE PORTABELLA, 1973., BOJA, ZVUK, 12 MIN
NEKA ŽIVI PIANO! | VISCA EL PIANO! | LONG LIVE THE PIANO!, PERE PORTABELLA, 2006., BOJA, ZVUK, 11 MIN
TIŠINA PRIJE BACHA | DIE STILLE VOR BACH | THE SILENCE BEFORE BACH,PERE PORTABELLA, 2007., BOJA, ZVUK, 100 MIN
27. 01. 2019.
KULTURNO INFORMATIVNI CENTAR KIC
27. 01. – 4. 02. 2019
19:00
DVORANA KIC - OTVORENJE IZLOŽBE
ANTJE EHMANN: GESTE RADA | GESTURES OF LABOUR
MONTAŽA UŽIVO | LIVE EDITING
ANTJE EHMANN, SUČELJE RADA U JEDNOM KADRU | INTERFACE OF LABOUR IN A SINGLE SHOT | EINE EINSTELLUNG ZUR ARBEIT,FILMOVI IZ RADIONICA | FILMS MADE IN THE WORKSHOPS BY ANTJE EHMANN, HARUN FAROCKI (2011.-2014.), ANTJE EHMANN, EVA STOTZ (2017.-2018.)
GALERIJA NA KATU – KIC
MARSEILLE – PORTRET GRADA U FILMOVIMA RAD-U-JEDNOM-KADRU|PORTRAIT OF A CITY COMPOSED BY LABOUR-IN-A-SINGLE-SHOT FILMS, FILMOVI IZ RADIONICE | FILMS MADE IN THE WORKSHOP BYANTJE EHMANN, EVA STOTZ, 2018., VIDEO INSTALACIJA, BOJA, ZVUK, 36 MIN LOOP
LA CHINOISE JEAN DOROSZCZUK, KNIVES ALIMA DE GRAAF, ORANGES IN A CIRCLE LENA BIRKHOLD, PASCALE GLADYS LIZARAZU, WORK IN A FISH TANK EVA STOTZ, VIRTUAL JOB JEAN DOROSZCZUK, PULPO GLADYS LIZARAZU,PLASTIC CAP LENA BIRKHOLD,THE PENSION GLADYS LIZARAZU, FAT BIRD GLADYS LIZARAZU, S’ENGAGER MARION VISSAC, RED MEN LENA BIRKHOLD, THE WRITER EVE MELISSA TRAORÉ, CRO MAGNON GLADYS LIZARAZU, BUTCHER LADY JEAN DOROSZCZUK, TAILOR PÈRE, DIANE DIN EBONGUE, EMMAÜS DANIELA LANZUISI, MOVING MY BODY CLAIRE JUGE, STREET REPAIRING EVA STOTZ, MUSICIANS EVA STOTZ, STREET CLEANER HÉLÈNE BAILLOT, RAPHAEL BOTIVEAU
+
TRANSMISIJA |ÜBERTRAGUNG |TRANSMISSION
HARUN FAROCKI, 2007, VIDEO INSTALACIJA, BOJA, ZVUK, 43 MIN LOOP
28. 01. 2019.
18:00
DRŽAVNE NAGRADE | PREMIOS NACIONALES | NATIONAL PRIZES, PERE PORTABELLA, 1969., BOJA, ZVUK, 5 MIN
GENERALNI IZVJEŠTAJ O NEKIM STVARIMA VAŽNIM ZA JAVNO PRIKAZIVANJE | INFORME GENERAL SOBRE UNAS CUESTIONES DE INTERÉS PARA UNA PROYECCIÓN PÚBLICA | A GENERAL REPORT ON SOME MATTERS OF INTEREST FOR A PUBLIC SCREENING, PERE PORTABELLA, 1976., BOJA, ZVUK, 148 MIN
21:00
PLAY BACK, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 8 MIN
GENERALNI IZVJEŠTAJ II. NOVA OTMICA EUROPE | INFORME GENERAL II. EL NUEVO RAPTO DE EUROPA| GENERAL REPORT II. THE NEW ABDUCTION OF EUROPE,PERE PORTABELLA, 2015., BOJA, ZVUK, 126 MIN
31. 01. 2019.
MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI
MSU ZAGREB
19:00
PREDAVANJE UZ PROJEKCIJE
SIEGFRIED ZIELINSKI: THINKING MEDIA – A DEEP TIME APPROACH
KLJUČNE RIJEČI – KLJUČNE SLIKE. RAZGOVOR S VILÉMOM FLUSSEROM | SCHLAGWORTE – SCHLAGBILDER. EINE GESPRÄCH MIT VILÉM FLUSSER | CATCH PHRASES – CATCH IMAGES. A CONVERSATION WITH VILÉM FLUSSER, HARUN FAROCKI, 1986., BOJA, ZVUK, 13 MIN
SIEGFRIED ZIELINSKI, TEORETIČAR MEDIJA – ZAPAŽANJA UZ FILM: ‘KLJUČNE RIJEČI – KLJUČNE SLIKE. RAZGOVOR S VILÉMOM FLUSSEROM’| SIEGFRIED ZIELINSKI, MEDIENTHEORETIKER – ANMERKUNGEN ZU EINEM FILM: ‘SCHLAGWORTE – SCHLAGBILDER. EIN GESPRÄCH MIT VILÉM FLUSSER’, LISA BERGMANN, 2016., 29 MIN
RIJEKA
6. 02. 2019.
ART-KINO CROATIA
18:00
UVODNO PREDAVANJE
TANJA VRVILO, GESTA UNDERGROUNDA PERE PORTABELLE
POMOGNITE ŠPANJOLSKOJ | AIDEZ L’ESPAGNE | HELP SPAIN, PERE PORTABELLA, 1969., C/B – BOJA, ZVUK, 5 MIN
VEČERA | EL SOPAR | THE DINNER, PERE PORTABELLA, 1974.-2018., BOJA, ZVUK, 54 MIN
20:00
KATALONSKI PJESNICI | POETES CATALANS | CATALAN POETS, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 26 MIN
VAMPIR CUADECUC, PERE PORTABELLA, 1970., C/B, ZVUK, 66 MIN
7. 02. 2019.
18:00
MIRÓ TAPISERIJA| MIRÓ TAPÌS | MIRÓ TAPESTRY, PERE PORTABELLA, 1973., BOJA, ZVUK, 22 MIN
VARŠAVSKI MOST | PONT DE VARSÒVIA | WARSAW BRIDGE, PERE PORTABELLA, 1989., BOJA, ZVUK, 84 MIN
20:00
IZMJEŠTANJE | MUDANZA| REMOVAL, PERE PORTABELLA, 2008., BOJA, 20 MIN
UMBRACLE, PERE PORTABELLA, 1972., C/B, ZVUK, 85 MIN
8. 02. 2019.
18:00
NE RAČUNAJTE NA PRSTE | NO COMPTEU AMB ELS DITS| DON’T COUNT ON YOUR FINGERS, PERE PORTABELLA, 1967., C/B – BOJA, ZVUK, 28 MIN
NOKTURNO 29 |NOCTURNO 29 | NOCTURNE 29,PERE PORTABELLA, 1968., C/B – BOJA, ZVUK, 78 MIN
20:00
AKCIJA SANTOS | ACCIÓ SANTOS | ACTION SANTOS,PERE PORTABELLA, 1973., BOJA, ZVUK, 12 MIN
TIŠINA PRIJE BACHA | DIE STILLE VOR BACH | THE SILENCE BEFORE BACH,PERE PORTABELLA, 2007., BOJA, ZVUK, 100 MIN
ALBERT SERRA VITEŠKA ČAST | HONOR DE CAVELLERIA | HONOR OF THE KNIGHTS,2006.
ALBERT SERRA PRIČA O MOJOJ SMRTI | HISTÒRIA DE LA MEVA MORT | STORY OF MY DEATH, 20
ALBERT SERRA SMRT LUJA XIV. | LA MORT DE LOUIS XIV| THE DEATH OF LOUIS XIV, 2018.
ALBERT SERRA ROI SOLEIL, 2018.
HARUN FAROCKI SREBRO I KRIŽ | DAS SILBER UND DAS KREUZ | THE SILVER AND THE CROSS, 2000.
PERE PORTABELLA VAMPIR CUADECUC, 1970.
PERE PORTABELLA NOKTURNO 29 | NOCTURNO 29 | NOCTURNE 29, 1968.
ALBERT SERRA GOSPODIN JE ČINIO ČUDA U MENI | EL SENYOR HA FET EN MI MERAVELLES | THE LORD WORKED WONDERS IN ME, 2011.
PERE PORTABELLA KATALONSKI PJESNICI | POETES CATALANS | CATALAN POETS, 1970.
PRESENTACION VAMPIR EN MoMA 25-01-1972, PERE PORTABELLA
PRIKAZIVANJE FILMOVA OMOGUĆILI SU ALBERT SERRA), JAMES BENNING (MICHAEL LOEBENSTEIN, ÖSTERREICHSCHES FILMMUSEUM), HARUN FAROCKI GBR (ANTJE EHMANN, ANNA FAROQHI, LARA FAROQHI), JIM MARTÍN (CAPRICCI FILMS), ENRIQUE AGUILAR (EDDIE SAETA, S.A.U.).
FILMSKE MUTACIJE: FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA, FILMOLOŠKI PROJEKT O POLITIKAMA FILMSKOG KUSTOSTVA POKRENULA JE 2007. GODINE FILMOLOGINJA I IZVOĐAČICA TANJA VRVILO S GRUPOM UTJECAJNIH FILMOLOGA I KUSTOSA, AUTORA EPISTOLARNIH ESEJA “FILMSKE MUTACIJE: PISMA NEKE DJECE (NEKOJ DJECI) 1960-IH” (ALEXANDER HORWATH, NICOLE BRENEZ, RAYMOND BELLOUR, JONATHAN ROSENBAUM, ADRIAN MARTIN, KENT JONES). TIJEKOM JEDANAEST IZDANJA RADILI SMO FILMSKE I KUSTOSKE PROGRAME ZA PROMIŠLJANJE MODUSA PRIJENOSA SUSTAVA SLIKA, ZNANJA I MEMORIJE FILMSKOG DISPOZITIVA U DIGITALNOM DOBU. NAŠ STALNO PODRUČJE ISTRAŽIVANJA SU MUTACIJE SVJETSKIH POVIJESNIH FILMSKIH AVANGARDI I POVIJEST JAPANSKE KINEMATOGRAFIJE KOJU PREDSTAVLJAMO NIZOM RETROSPEKTIVA I CIKLUSA. OSMISLILI SMO I ORGANIZIRALI VIŠE DESETAKA PROGRAMA KOJI IZAZIVAJU GRANICE IZMEĐU FILMA I SUVREMENE UMJETNOSTI, POPUT INSTALACIJA ZA KINO I SPECIFIČNE LOKACIJE TE ARHIVSKIH PRISVAJANJA I IZMJEŠTANJA ŽIVIH SLIKA PROŠLOG STOLJEĆA.
FILMSKE MUTACIJE: FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA, FILMOLOŠKI PROJEKT O POLITIKAMA FILMSKOG KUSTOSTVA POKRENULA JE 2007. GODINE FILMOLOGINJA I IZVOĐAČICA TANJA VRVILO S GRUPOM UTJECAJNIH FILMOLOGA I KUSTOSA, AUTORA EPISTOLARNIH ESEJA “FILMSKE MUTACIJE: PISMA NEKE DJECE (NEKOJ DJECI) 1960-IH” (ALEXANDER HORWATH, NICOLE BRENEZ, RAYMOND BELLOUR, JONATHAN ROSENBAUM, ADRIAN MARTIN, KENT JONES). TIJEKOM JEDANAEST IZDANJA RADILI SMO FILMSKE I KUSTOSKE PROGRAME ZA PROMIŠLJANJE MODUSA PRIJENOSA SUSTAVA SLIKA, ZNANJA I MEMORIJE FILMSKOG DISPOZITIVA U DIGITALNOM DOBU. NAŠ STALNO PODRUČJE ISTRAŽIVANJA SU MUTACIJE SVJETSKIH POVIJESNIH FILMSKIH AVANGARDI I POVIJEST JAPANSKE KINEMATOGRAFIJE KOJU PREDSTAVLJAMO NIZOM RETROSPEKTIVA I CIKLUSA. OSMISLILI SMO I ORGANIZIRALI VIŠE DESETAKA PROGRAMA KOJI IZAZIVAJU GRANICE IZMEĐU FILMA I SUVREMENE UMJETNOSTI, POPUT INSTALACIJA ZA KINO I SPECIFIČNE LOKACIJE TE ARHIVSKIH PRISVAJANJA I IZMJEŠTANJA ŽIVIH SLIKA PROŠLOG STOLJEĆA.
PROGRAM FILMSKIH MUTACIJA: FESTIVALA NEVIDLJIVOG FILMA I SERIJA ZA INVIZIBILNO KINO ORGANIZIRA UMJETNIČKA ORGANIZACIJA FILM-PROTUFILM, A OVO IZDANJE ODVIJA SE U PARTNERSKOJ SURADNJI S MUZEJOM SUVREMENE UMJETNOSTI, KINOM EUROPA I KINOM TUŠKANAC - HRVATSKIM FILMSKIM SAVEZOM, KULTURNO INFORMATIVNIM CENTROM KIC U ZAGREBU, ART-KINOM CROATIA U RIJECI, KINO KLUBOM SPLIT, INSTITUTOM HARUN FAROCKI U BERLINU, AUSTRIJSKIM FILMSKIM MUZEJOM U BEČU. PROGRAM SU PODRŽALI HRVATSKI AUDIOVIZUALNI CENTAR, GRADSKI URED ZA OBRAZOVANJE, KULTURU I SPORT GRADA ZAGREBA, MINISTARSTVO KULTURE REPUBLIKE HRVATSKE, ZAKLADA KULTURA NOVA, LANGUAGE BARRIER PRODUCTIONS, INC., HARUN FAROCKI GBR.
KONTAKTI:
TANJA VRVILO
UMJETNIČKA DIREKTORICA
+385 98 9065 512
TANJA.VRVILO@GMAIL.COM
DINA POKRAJAC
KOORDINACIJA PROGRAMA
+385 98 1654 612
DINAPOKRAJAC@YAHOO.COM
JASNA ČAGALJ
UMJETNIČKA ASISTENTICA, KOORDINACIJA PROGRAMA
+385 91 1914 211
JVSNVUK@GMAIL.COM
KARLA CRNČEVIĆ
KOORDINACIJA PROGRAMA
KARLA.CRNCEVIC@GMAIL.COM
KONTAKTI:
TANJA VRVILO
UMJETNIČKA DIREKTORICA
+385 98 9065 512
TANJA.VRVILO@GMAIL.COM
DINA POKRAJAC
KOORDINACIJA PROGRAMA
+385 98 1654 612
DINAPOKRAJAC@YAHOO.COM
JASNA ČAGALJ
UMJETNIČKA ASISTENTICA, KOORDINACIJA PROGRAMA
+385 91 1914 211
JVSNVUK@GMAIL.COM
KARLA CRNČEVIĆ
KOORDINACIJA PROGRAMA
KARLA.CRNCEVIC@GMAIL.COM