ZAGREB
23.>26.01.2020.


RIJEKA
06.>09.02.2020.


SPLIT
27.01.2020. 


DUBROVNIK
02>10.03.2020.



ZAGREB

AKADEMIJA DRAMSKE UMJETNOSTI
23.01.2020

MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI
24.>26.01.2020.

RIJEKA

ART-KINO CROATIA
06.>09. 02. 2020.

SPLIT

27. 01. 2020.
BETON KINO

DUBROVNIK

02>10.03.2020
GALERIJA FLORA







FILMSKE MUTACIJE: FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA XIII
KINOSRAZ! FILM + MOĆ

Dva tematski povezana izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma pod naslovom KINOSRAZ! FILM + MOĆ otvaraju i zatvaraju filmski segment širokog programskog pravca DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner u sklopu programa Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture u Rijeci (XIII izdanje od 6. do 9. veljače 2020. i XIV izdanje u siječnju 2021.) s povezanim programima u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku i Ljubljani objedinjenim platformom MOĆ KINOSRAZA.

Kinodvorana postaje središnja društvena lokacija za potencijal emancipacije MOĆI KINA koji vraća pogled filmu kao oku stoljeća: očištu moći našeg doba. Programska platforma reinterpretira ulogu kinematografa u izvornom smislu filmskog dispozitiva (filma, kinodvorane, aparata, snimanja i prikaza, kinematografije) u umjetničkoj, kulturnoj i široj zajednici grada. Proširene programske aktivnosti aktualizirat će stoljeće anarhije moći od futurističkih do post-futurističkih ikonoklastičkih strategija u podzastupljenim umjetničkim pokretima i inovativnom radu slika. Filozofski esej Alexandera Garcíje Düttmanna FINALE KULTURE povezuje programatsku misao –  o onome što ostaje od kulture koja se dotjerala do krajnjih granica –  od Pasolinijeva filma SALÒ do postdramske teatralizacije Alberta Serre u berlinskom Volksbühneu i istoimenom filmu LIBERTÉ.

Prolog riječkom KINOSRAZU počinjemo 23. siječnja 2020. u 16 sati na filmskom odsjeku Akademije dramske umjetnosti s projekcijom filma Abbasa Kiarostamija CLOSE-UP (1990.) u sklopu predavanja Jonathana Rosenbauma o Kiarostamijevim filmovima: KRUPNI PLAN – napomene: Film identiteta, film blefa, a nastavljamo od 24. do 26. siječnja s maratonskim filmskim programima u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu gdje izlažemo dio gustog programa ovogodišnjih kustosa i autora: Alberta Serre, Nicole Brenez, Jonathana Rosenbauma, Ehsana Khoshbakhta i Tanje Vrvilo. Ovaj uvodni program završava 27. siječnja jednodnevnim simpozijem-radionicom u suradnji s Kustoskom školom u Beton kinu MKC-a Split pod naslovom Mali organon za filmsko kustostvo uz projekcije i predavanja Natashe Kadin, Jonathana Rosenbauma, Sunčice Fradelić, Kumjane Novakove i Tanje Vrvilo.

Najavljujemo dolazak Alberta Serre i Abela Ferrare u mutacijski KINOSRAZ za Art-kino u Rijeci od 6. do 9. veljače 2020., kao i kino-koncert benda Abela Ferrare s glazbom iz njegovih filmova i muzičarima Joeom Deliom i Paulom Hippom, Cristinom Chiriac i PJ Deliom.

Prije dvije godine, malu retrospektivu uz prisutnost Abela Ferrare na Filmskim mutacijama otvorili smo njegovim filmom PASOLINI (2014.), a tada je prikazao i grubi šnit filma o turneji svog benda, ALIVE IN FRANCE (2017.). Filmovi Alberta Serre bili su glavni program prošlog izdanja Filmskih mutacija u siječnju 2019., uz njegov masterclass na filmskom odsjeku Akademije dramske umjetnosti, gdje se naši programi predavanja  filmaša i filmologa odvijaju uz stalnu podršku Zvonimira Jurića.

Program DOBA MOĆI u Art-kinu otvaramo u četvrtak 6. veljače 2020. razgovorom Alexandera Garcíje Düttmanna i Alberta Serre te filmom LIBERTÉ (2019.).

Düttmannovim riječima: Kakvo je ovo mjesto, kakav krajolik, kakav kraj? Gdje je to katalonski filmski redatelj i umjetnik Albert Serra smjestio svoj komad LIBERTÉ?

I replikom iz katalonske verzije Serrina rukopisa: Mi i dalje lutamo, ne iz jedne grijane prostorije u drugu, od jednog kreveta do drugog, nego na otvorenom, iz jedne zemlje u drugu.

Abel Ferrara predstavit će u petak 7. veljače u Art-kinu svoj novi film TOMMASO (2019.)zajedno s protagonisticom Cristinom Chiriac i autorima glazbe. Bend Abela Ferrare s gostima priprema koncert za riječko kino u subotu 8. veljače, s glazbom iz njegovih filmova poput BAD LIEUTENANT, 444 - LAST DAY ON EARTH, CHINA GIRL.

Filmske mutacije XIII prikazuju programatski film Vlade Kristla FILM ILI MOĆ (1970.), posvetu Alexandera Horwatha moći filmskog oka Gustava Deutscha (FILM JE. 1-6, 1998., FILM/GOVORI/MNOGO/JEZIKA, 1995., FILM JE VIŠE OD FILMA, 1996.), materijalne akcije katarktičke komune Otta Mühla u filmovima Kurta Krena iz programa Tanje Vrvilo (6/64 MAMA I TATA (Materialakcija Otto Mühl), 1964. 7/64 LEDA I LABUD, 1964., 9/64 BOŽIĆNO DRVCE, 1964.), povratak krijesnica Laure Waddington u filmu GRANICA (2004.), a posebno najavljujemo pomno promišljene programe radikalnog kustostva Nicole Brenez VIZUALNI IZGREDI koji rekreiraju inicijaciju u revolucionarni film Piera Paola Pasolinija (PASOLINIJEV BIJES. HIPOTEZE ZA REKONSTRUKCIJU IZVORNE VERZIJE FILMA, Pier Paolo Pasolini, Giuseppe Bertolucci, 1963.-2008.; 12 PROSINAC, Giovanni Bonfanti, Pier Paolo Pasolini, 1972.)  i Jean-Luca Godarda (JEAN-LUC GODARD: INICIJACIJA U [REVOLUCIONARNI] FILM, Jean-Paul Török, 1969.), Paula Grivasa (FILM KATASTROFA, 2018.), Bani Khoshnoudi (1968: SLIJEPI ARHIV, 2014.), i Leobarda Lópeza Aretchea KRIK (1968.-1970.), programe o moći slobode Alberta Serre pod naslovom MOĆ I POBUNA i SALÒ ILI 120 DANA SODOME (1975.) Piera Paola Pasolinija.
Od filmova ističemo FILM KATASTROFA (2018.) s materijalima Godardova FILM SOCIJALIZAM (2010.) u Zagrebu i u Rijeci gdje će o filmu razgovarati autor Paul Grivas i Nicole Brenez, film PREMA ZAKONU (1958.) Petera Weissa i Hansa Nordenströma. Isto tako, remedijaciju Bani Khoshnoudi 1968: SLIJEPI ARHIV (2014.), kao i meksički izvornik KRIK (1968.-1970.) Leobarda Lópeza Aretchea. Također izdvajamo aktualni, politički mišljen program vidljivog i nevidljivog ikonosraza iranskog filma kustosa Jonathana Rosenbauma i Ehsana Khoshbakhta koji povezuje autore poput Abbasa Kiarostamija, Forough Farrokhzad (restaurirana kopija filma KUĆA JE CRNA, 1963., s dijelovima poezije koja je nedostajala u 35-mm verziji filma koju smo prikazali na Filmskih mutacijama 2008. godine) te nepoznatih remek-djela Ebrahima Golestana (BREGOVI MARLIKA, 1963., CIGLA I ZRCALO, 1964.), i takozvana 4 CRNA Kamrana Shirdela (ŽENSKI ZATVOR, 1965., ŽENSKA ČETVRT, 1966., TEHERAN, PRIJESTOLNICA IRANA, 1966., NOĆ KADA JE KIŠILO, 1967.) te Mehrnaz Saeed-Vafa o egzilskom redatelju Sohrabu Shahidu Salessu i usonijske kuće Rosenbaum koju je dizajnirao  Frank Lloyd Wright u Florence, Alabami za obitelj Jonathana Rosenbauma.

Jonathan Rosenbaum jedan je istinski nadahnjujućih filmskih esejista i kritičara te stalni suradnik na našim programima, od prvog izdanja Filmskih mutacija 2007. godine kao jedan od šestero autora esejističke korespondencije: Filmske mutacije: pisma neke djece / nekoj djeci 1960-ih (Jonathan Rosenbaum, Alexander Horwath, Nicole Brenez, Raymond Bellour, Adrian Martin, Kent Jones) s kojima smo pokrenuli naš festival.

Ovogodišnji programi sraza FILM + MOĆ bave se reinterpretacijom uloge filmskog dispozitiva te njegovim emancipacijskim potencijalima: filmom kao okom stoljeća, a Rosenbaum svojim cjelokupnim filmološkim radom nastoji potaknuti čitatelje i filmske gledatelje na stalno obogaćivanje filmskog iskustva izvan komodificirajućih filmskih kanona te estetske i političke moći pojedinačnih filmova i politika njihovih autora.

Kolektiv međunarodnih i domaćih kustosa te filmskih i vizualnih umjetnika predstavlja tridesetak filmskih programa koji povezuju moduse transgresivnog filma u širokom rasponu vrsta i rodova s osobnim teoremima emancipacije slika. Kustoske prakse mobiliziraju afekt montaže atrakcija iz različitih vremena i tematiziraju odnose destitucije moći misaonim slikama i gorućim konceptima (od eurocentričnih do antiorijentalističkih) te njihove suspenzije u zbiljnosti. Naš fokus pokreću radikalne strategije prekoračenja, dislociranja, perzistencije i mimikrije u suvremenom umjetničkom filmu koje dovode u sraz dispozitiva gledateljsko iskustvo imobilizacije kretanja i autonomije pogleda. Kao paradigmatsku avangardističku ikonoklastičku gestu kino-filma ističemo estetiku rizika koja zahtjeva dokidanje filmske iluzije kretanja u ime stvarnog društvenog pokreta.

Kraj slika je iza nas: naš pojam KINOSRAZ povezuje istraživanja i raščlambe ikonoklastičkih gesta “zbilje po filmu” i teorijsko naslijeđe semioklazma: ukidanje posredovanja slika, njihove snage dekodiranja i obustavljanja provodeći interakciju između aktivnosti umjetnosti, trgovine spektakla i egzegeze. U širokom spektru filmskih iskustava, od razgovora s umjetnicima i kustosima, preko filmskih hepeninga KINOSINTEZA do interdisciplinarnog simpozija MOĆ KINOSRAZA o politikama kino-oka (moderatorice Branka Benčić i Tanja Vrvilo) postavljamo kao središnji interes transgresijsku petlju anarhije moći u proširenom stoljeću kina: od futurističkih manifesta bez filma do umjetnosti pokretnih slika poslije budućnosti. Aktivnosti Filmskih mutacija tijekom 2020. popraćene su serijom publikacija manifesta i pamfleta umjetnika, počevši s manifestima Jean-Luca Godarda i  Alberta Serre.

Kustosica programskih izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma je Tanja Vrvilo, programe trinaestog izdanja organiziraju Film-protufilm i Art-kino, u partnerstvu s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu i Akademijom dramske umjetnosti, a prošireni program o politikama filmskog kustostva realizira se u partnerstvu s projektom izvaninstitucionalnog obrazovanja udruge Mavena – Kustoska škola Split i Kino klubom Split.

Filmske mutacije odvijaju se u sklopu programa DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner, a koji je jedan od sedam glavnih programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.

Projekte umjetničke organizacije Film-protufilm podržavaju Zaklada Kultura nova, Art-kino i Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, Hrvatski audiovizualni centar, Ministarstvo kulture RH, Ured za kulturu Grada Zagreba.


Tanja Vrvilo

Zagreb, siječanj 2020.






SLOBODA | LIBERTÉ | FREEDOM, ALBERT SERRA, 2019.



6/64 MAMA I TATA (MATERIJAL-AKCIJA OTTO MÜHL) | 6/64 MAMA UND PAPA (MATERIALAKTION OTTO MÜHL) | 6/64 MOM AND DAD (AN OTTO MÜHL HAPPENING), KURT KREN, 1964.



PASOLINIJEV BIJES. HIPOTEZE ZA REKONSTRUKCIJU IZVORNE VERZIJE FILMA | LA RABBIA DI PASOLINI. IPOTESI DI RICOSTRUZIONE DELLA VERSIONE ORIGINALE DEL FILM | PASOLINI’S ANGER. HYPOTHESES FOR THE RECONSTRUCTION OF THE ORIGINAL VERSION OF THE FILM, PIER PAOLO PASOLINI, GIUSEPPE BERTOLUCCI, 1963.-2008.





AKADEMIJA DRAMSKE
UMJETNOSTI



16:00


Jonathan Rosenbaum

Krupni plan - napomene: Film kao identitet, film kao blef | Close-up remarks: Cinema as identity, Cinema as bluff

projekcija + predavanje

Krupni plan | Close-up | Namay-e Nazdik, Abbas Kiarostami, 1990., 102 min





MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI


16:00


Film je. 1-6 | Film ist. 1-6, Gustav Deutsch, 1998., 16-mm,  60 min


17:00


Prema zakonu | Enligt lag | According to Law, Peter Weiss, Hans Nordenström, 1958., 16-mm, 18 min

Pasolinijev Bijes. Hipoteze za rekonstrukciju izvorne verzije filma | La rabbia di Pasolini. Ipotesi di ricostruzione della versione originale del film | Pasolini’s Anger. Hypotheses for the Reconstruction of the Original Version of the Film, Pier Paolo Pasolini, Giuseppe Bertolucci, 1963.-2008., 35-mm, 76 min


19:00


6/64 Mama i tata (Materijal-akcija Otto Mühl)  | 6/64 Mama und Papa (Materialaktion Otto Mühl)| 6/64 Mom and Dad (An Otto Mühl Happening), Kurt Kren, 1964., 16-mm, 3 min

Film ili moć | Film oder Macht | Film or Power, Vlado Kristl, 1970., digital, 110 min


21:00


7/64 Leda i labud | 7/64 Leda und der Schwan| 7/64 Leda and the Swan, Kurt Kren, 1964., 16-mm, 3 min

Sloboda | Liberté | Freedom, Albert Serra, 2019., DCP, 132 min





16:00


JONATHAN ROSENBAUM: Uvod i razgovor | Introduction and conversation

Film je više od filma | Film ist mehr als Film | Film is more than Film, Gustav Deutsch, 1996., 35-mm, 1 min

Bregovi Marlika | Tappeha-ye Marlik  | Hills of Marlik, Ebrahim Golestan, 1963., 35-mm>DCP, 15 min

Saless: Daleko od doma | Saless: Far from Home, Mehrnaz Saeed-Vafa, 1998., DCP, 16 min

A House is not a Home: Wright or Wrong, Mehrnaz Saeed-Vafa, 2020., DCP, 74 min


18:00


JONATHAN ROSENBAUM i EHSAN KHOSHABAKT: Uvod i razgovor | Introduction and conversation 

Ženski zatvor | Nedamatgah | Women’s Prison, Kamran Shirdel, 1965., digital, 11 min

Kuća je crna | Khaneh siah ast | The House is Black, Forough Farrokhzad, 1963., 35-mm>DCP, 20 min

Cigla i zrcalo | Khesht o ayeneh  | Brick and Mirror, Ebrahim Golestan, 1965., 35-mm>DCP, 130 min


21:00


EHSAN KHOSHABAKT: Uvod i razgovor | Introduction and conversation

Film/Govori/Mnogo/Jezika | Film/Speaks/Many/Languages | Film/Spricht/Viele/Sprachen, Gustav Deutsch, 1995., 35-mm, 1 min

Noć kada je kišilo | Oun shab ke baroon oumad | The Night it Rained, Kamran Shirdel, 1967., digital, 36 min

Filmfarsi, Ehsan Khoshbakt, 2019., DCP, 84 min





16:00


Neusporedivo od neusporedivog| Lo incomparable de lo no comparable  | The Incomparable of the Non-Comparable, Paul Grivas, 2019, digital, 8 min

12. prosinac | 12 dicembre, 12 December, Giovanni Bonfanti, Pier Paolo Pasolini, 1972., DCP, 103 min


18:00


Jean-Luc Godard: Inicijacija u [revolucionarni] film | Initiation au cinéma [révolutionnaire] | Initiation into [revolutionary] cinema, Jean-Paul Török, 1969., digital, 24 min

1968: Slijepi arhiv | 1968: A Blind Archive, Bani Khoshnoudi, 2014., DCP, 42 min

Film katastrofa | Film Catastrophe | Film Catastrophy, Paul Grivas, 2018., DCP, 55 min


20:00


9/64 Božićno drvce | 9/64 O Tannenbaum | 9/64 O Christmas Tree, Kurt Kren, 1964., 16-mm, 5 min

Salò ili 120 dana Sodome | Salòo le 120 giornate di Sodoma | Salò, or the 120 Days of Sodom, Pier Paolo Pasolini, 1975., 35-mm, 116 min 







BETON KINO


10:00-18:00


KUSTOSKA ŠKOLA SPLIT – CURATORIAL SCHOOL SPLIT Mavena & Filmske mutacije


Mali organon za filmsko kustostvo | A Short Organum for the Film Curatorship

Natasha Kadin, Jonathan Rosenbaum, Tanja Vrvilo, Kumjana Novakova, Sunčica Fradelić




ART-KINO



16:00


Film je više od filma | Film ist mehr als Film | Film is More than Film, Gustav Deutsch, 1996., 35-mm, 1 min

Granica | Border, Laura Waddington, 2004., digital, 27 min

Pasolinijev Bijes. Hipoteze za rekonstrukciju izvorne verzije filma | La rabbia di Pasolini. Ipotesi di ricostruzione della versione originale del film | Pasolini’s Anger. Hypotheses for the Reconstruction of the Original Version of the Film, Pier Paolo Pasolini, Giuseppe Bertolucci, 1963.-2008., 35-mm, 76 min


18:00


6/64 Mama i tata (Materijal-akcija Otto Mühl)  | 6/64 Mama und Papa (Materialaktion Otto Mühl) |

6/64 Mom and Dad (An Otto Mühl Happening), Kurt Kren, 1964., 16-mm, 3 min

Film ili moć | Film oder Macht | Film or Power, Vlado Kristl, 1970., digital, 110 min


20:00


OTVORENJE Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma XIII | OPENING of Film Mutations: Festival of Invisible Cinema XIII


ALBERT SERRA i ALEXANDER GARCÍA DÜTTMANN Glumci: pokornost i užitak | Actors: Submission and Pleasure
razgovor prije filma | conversation before the film


7/64 Leda i labud | 7/64 Leda und der Schwan|7/64 Leda and the Swan, Kurt Kren, 1964., 16-mm, 3 min

Sloboda | Liberté | Freedom, Albert Serra, 2019., DCP, 132 min 




11:00


KINO RAZGOVOR | KINO CONVERSATION

Abel Ferrara, Albert Serra, Montse Triola, Cristina Chiriac, Joe Delia, Paul Hipp, Jonathan Rosenbaum


16:00


Film je. 1-6 | Film ist. 1-6,Gustav Deutsch, 1998., 16-mm, 60 min


17:00


Prema zakonu | Enligt lag | According to Law, Peter Weiss, Hans Nordenström, 1958., 16-mm, 18 min

12 prosinac | 12 dicembre | 12 December, Giovanni Bonfanti, Pier Paolo Pasolini, 1972., DCP, 103 min


19:00


ALBERT SERRA – PROGRAM: MOĆ I POBUNA | POWER AND REBELLION


21:00


ABEL FERRARA, CRISTINA CHIRIAC, PAUL HIPP, JOE DELIA: Uvod i razgovor nakon filma | Introduction and conversation after the film

Tommaso, Abel Ferrara, 2019., DCP, 118 min





11:00


SIMPOZIJ –  MOĆ KINOSRAZA | SYMPOSIUM – POWER OF KINOCLASH

moderatorice | moderators: Tanja Vrvilo i Branka Benčić


16:00


JONATHAN ROSENBAUM: Uvod i razgovor | Introduction and conversation

Ženska četvrt | Qaleh | Women’s Quarter, Kamran Shirdel, 1966., digital, 18 min

Tehran, prijestolnica Irana | Teheran, Payetakht-e Iran Ast | Tehran is the Capital of Iran, Kamran Shirdel, 1966., digital, 19 min

Kuća je crna | Khaneh siah ast | The House is Black, Forough Farrokhzad, 1963., 35-mm>DCP, 20 min 


17:00


NICOLE BRENEZ – PROGRAM: VIZUALNI IZGREDI | VISUAL RIOTS

Neusporedivo od neusporedivog | Lo incomparable de lo no comparable | The Incomparable of the Non-Comparable, Paul Grivas, 2019., digital, 8 min

Jean-Luc Godard: Inicijacija u [revolucionarni] film | Initiation au cinéma [révolutionnaire] | Initiation into [revolutionary] cinema, Jean-Paul Török, 1969., digital, 24 min

1968: Slijepi arhiv | 1968: A Blind Archive, Bani Khoshnoudi, 2014., DCP, 42 min


19:00


PAUL GRIVAS i NICOLE BRENEZ: Uvod i razgovor | Introduction and conversation

Film socijalizam | Film Socialisme | Film Socialism, Jean-Luc Godard, 2010. (dio filma | excerpt), 40 min

Film katastrofa | Film Catastrophe | Film Catastrophy, Paul Grivas, 2018., DCP, 55 min


22:00


ABEL FERRARA AND THE BAND
Abel Ferrara, Joe Delia, Paul Hipp, Cristina Chiriac, PJ Delia
+ gosti

kino-koncert




16:00


Film/Govori/Mnoge/Jezike | Film/Speaks/Many/Languages | Film/Spricht/Viele/Sprachen, Gustav Deutsch, 1995., 35-mm, 1 min

Bregovi Marlika | Tappeha-ye Marlik | Hills of Marlik, Ebrahim Golestan, 1963., 35-mm>DCP,
15 min

Cigla i zrcalo | Khesht o ayeneh | Brick and Mirror, Ebrahim Golestan, 35-mm>DCP, 130 min


19:00


NICOLE BRENEZ – PROGRAM: VIZUALNI IZGREDI | VISUAL RIOTS

Krik | El Grito | Le Cri, Leobardo López Aretche, 1968.-1970., 35-mm>DCP, 101 min


21:00


9/64 Božićno drvce | 9/64 O Tannenbaum | 9/64 O Christmas Tree, Kurt Kren, 1964., 16-mm, 5 min

Salò ili 120 dana Sodome | Salò le 120 giornate di Sodoma | Salò, or the 120 Days of Sodom, Pier Paolo Pasolini, 1975., 35-mm, 116 min



















KRUPNI PLAN | CLOSE-UP | NAMAY-E NAZDIK, ABBAS KIAROSTAMI, 1990.



PREMA ZAKONU | ENLIGT LAG | ACCORDING TO LAW,PETER WEISS, HANS NORDENSTRÖM, 1958.























FILM JE. 1-6 | FILM IST. 1-6,GUSTAV DEUTSCH, 1998.













SALESS: DALEKO OD DOMA | SALESS: FAR FROM HOME, MEHRNAZ SAEED-VAFA, 1998.


ŽENSKI ZATVOR | NEDAMATGAH | WOMEN’S PRISON, KAMRAN SHIRDEL, 1965.



CIGLA I ZRCALO | KHESHT O AYENEH  | BRICK AND MIRROR, EBRAHIM GOLESTAN, 1965.

















FILM JE VIŠE OD FILMA | FILM IST MEHR ALS FILM | FILM IS MORE THAN FILM, GUSTAV DEUTSCH, 1996.



A HOUSE IS NOT A HOME: WRIGHT OR WRONG, MEHRNAZ SAEED-VAFA, 2020.













12 PROSINAC | 12 DICEMBRE, 12 DECEMBER, GIOVANNI BONFANTI, PIER PAOLO PASOLINI, 1972.


9/64 BOŽIĆNO DRVCE | 9/64 O TANNENBAUM | 9/64 O CHRISTMAS TREE, KURT KREN, 1964.










FILMFARSI, EHSAN KHOSHBAKT, 2019.

FILM ILI MOĆ | FILM ODER MACHT | FILM OR POWER, VLADO KRISTL, 1970.











JEAN-LUC GODARD: INICIJACIJA U [REVOLUCIONARNI] FILM | INITIATION AU CINÉMA [RÉVOLUTIONNAIRE] | INITIATION INTO [REVOLUTIONARY] CINEMA, JEAN-PAUL TÖRÖK, 1969.















FILM KATASTROFA | FILM CATASTROPHE | FILM CATASTROPHY, PAUL GRIVAS, 2018.


SALÒ ILI 120 DANA SODOME | SALÒO LE 120 GIORNATE DI SODOMA | SALÒ, OR THE 120 DAYS OF SODOM, PIER PAOLO PASOLINI, 1975.


NEUSPOREDIVO OD NEUSPOREDIVOG | LO INCOMPARABLE DE LO NO COMPARABLE  | THE INCOMPARABLE OF THE NON-COMPARABLE, PAUL GRIVAS, 2019.














FILM SOCIJALIZAM | FILM SOCIALISME | FILM SOCIALISM, JEAN-LUC GODARD, 2010.


BREGOVI MARLIKA | TAPPEHA-YE MARLIK  | HILLS OF MARLIK, EBRAHIM GOLESTAN, 1963.





















FILM ILI MOĆ | FILM ODER MACHT | FILM OR POWER, VLADO KRISTL, 1970.















Filmske mutacije: festival nevidljivog filmaumjetničko-teorijski projekt o politikama filmskog kustostva i promišljanje modusa prijenosa filmskog dispozitiva u digitalnom dobu, pokrenula je 2007. godine u Zagrebu izvedbena umjetnica i filmologinja Tanja Vrvilo.

Filmske mutacije se odvijaju u sklopu programa DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner, a koji je jedan od sedam glavnih programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.




Film Mutations: Festival of Invisible Cinema is an art & theory project on the politics of film curatorship and modes of migration of the cinematic dispositive in digital era, initiated in Zagreb in 2007 by performance artist and filmologist Tanja Vrvilo.

Film Mutations are being held within the framework of a programme TIMES OF POWER to which Art-kino is a partner and which is one of the seven main programme lines of the project Rijeka 2020 - The European Capital of Culture.






Producent projekta je umjetnička organizacija Film-protufilm, a partneri i suorganizatori su | Producer of the project is art organisation Film-protufilm with partners and co-organisers: Art-kino Rijeka, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, udruga Mavena, Kino klub Split.
Naše programe podržavaju | supported by: Zaklada Kultura nova, Hrvatski audiovizualni centar, Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Ured za kulturu Grada Zagreba, Language Barrier Productions, Inc.







Produkcija | Produced by: Film-protufilm
Koprodukcija | Co-production: Art-kino
Umjetnička direktorica | Artistic director: Tanja Vrvilo
Partnerski program Art-kino – Doba moći, Rijeka EPK 2020 Programme cooperation Art-kino – Times of Power, Rijeka ECoC 2020: Slobodanka Mišković
Curators | Kustosi: Nicole Brenez, Albert Serra, Abel Ferrara, Jonathan Rosenbaum, Alexander Horwath, Ehsan Khoshbakht, Tanja Vrvilo
Umjetnička asistentica | Artistic assistant: Jasna Čagalj
Programski koordinatori | Programme coordinators: Jasna Čagalj, Dina Pokrajac, Karla Crnčević, Bartol Babić Vukmir, Miodrag Vučinić, Ana Šegrt
Koordinatorica projekcija | Coordination of screenings: Jasna Čagalj
Urednici programskih knjižica i publikacija | Editors of programme booklets and publications: Dina Pokrajac, Tanja Vrvilo, Gaetano Liberti
Simpozij i predavanja | Symposium and lectures: Alexander García Düttmann, Albert Serra, Jonathan Rosenbaum, Branka Benčić, Ljiljana Filipović, Zvonimir Jurić, Natasha Kadin, Kumjana Novakova, Sunčica Fradelić, Tanja Vrvilo
Suradnja na organizaciji koncerta Abela Ferrare i studijskog snimanja | Collaboration on Abel Ferrara’s concert and studio recording (Rijeka – Pula): Zoran Medved, Josip Marčić, Edi Cukarić, Bebeto
Programska podrška | Programme support: DB Indoš, Maja Vrvilo, Montse Triola Teixidor; Snježana Pintarić, Tihomir Milovac, Branko Kostelnik, Josip Klaić (MSU),Zvonimir Jurić (ADU), Slobodanka Mišković, Ana Šegrt, Miodrag Vučinić, Dragan Rubeša (Art-kino), Natasha Kadin (udruga Mavena), Sunčica Fradelić (Kino klub Split), Karla Crnčević (Unseen festival)
Dizajn plakata i knjige | Design of poster and book: Damir Gamulin
Dizajn programskih knjižica i razglednica | Design of programme pamphlets and postcards: Gaetano Liberti
Koncept, dizajn, razvoj web stranice | Concept, design, development of web page: Gaetano Liberti
Tekstovi, bilješke, prijevodi | Texts, notes, translations: Albert Serra, Alexander García Düttmann, Jonathan Rosenbaum, Abel Ferrara, Vlado Kristl, Jean-Luc Godard, Paul Grivas, Nicole Brenez, Alexander Horwath, Gustav Deutsch, Pier Paolo Pasolini, Kurt Kren, Dina Pokrajac, Dragan Rubeša, Karla Crnčević, Marina Schumann, Ljiljana Filipović, Tanja Vrvilo, Bartol Babić Vukmir, Ehsan Khoshbakht, Bani Khoshnoudi, Carlos Alvarado, Merhnaz Saeed Vafa...
Prijevod filmova i titlanje | Film translation and subtitling: Marko Godeč – Ministarstvo titlova
Projekcionisti | Screenings coordinators : Željko Jurik, Marijan Bošnir, Igor Šubat (35-mm/16-mm film + DCP); Nenad Lalović (MSU), Romano Perić, Ana Jurčić, Vanja Sedlanić (35-mm/16-mm film + DCP, Art-kino)
Voditelj tehničke službe MSU | Technical department manager MSU: Darko Čopec
Tehnička podrška MSU | Technical support MSU: Aleksandar Mišković
Audiovizualno opremanje i arhiviranje | Audiovisual equipment and archiving: Damir Bartol Indoš, Jasna Čagalj
Foto i video dokumentacija | Photo and video documentation: Ratko Mavar, Nina Đurđević
Tisak kataloga i promidžbenih materijala | Printing of catalogues and promo materials:Kerschoffset, Ars kopija, Kolding
Prijevoz  | Transportation: Vadium d.o.o. (DHL), DB Schenker (UPS), Šarlog d.o.o.


filmskemutacije.com