IMAGE EXILE EYES DESIRE

THE MUSEUM OF MODERN AND CONTEMPORARY ART
FILM MUTATIONS: FESTIVAL OF INVISIBLE CINEMA XV

ART-KINO RIJEKA
27.11.2021 > 30.01.2022


+



FILMSKE MUTACIJE:
FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA XV

IMAGE EXILE EYES DESIRE

ART-KINO RIJEKA + KINO KINOTEKA ZAGREB
21.01.2022 > 30.01.2022







IMAGE EXILE EYES DESIRE


Tanja Vrvilo





On nema previše dodira s Ateninom pticom. Ono što ga zanima jest životinja koja okreće glavu da bolje sluša i trepće na ono što čuje. To treptanje očiju za svakog je brehtijanca suština dijalektike. / Gostoprimstvo nije, međutim, sinonim za eklekticizam i ravnodušnost. Nasuprot, ono postaje, princip jednog prijeloma i radikalne promjene smjera u filmskom toku.

(Jacques Rancière, Metamorfoze sove Chrisa Markera / Inland Tariqa Teguije)




      Prije godinu dana, od 6. do 9. veljače 2020. u Art-kinu, odvijao se riječki dio trinaestog izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma o moći kinosraza u stoljeću filma s gusto montiranim kustoskim programima i velikim brojem gostiju i filmova, od kojih su u žarištu bile radikalne politike estetike Alberta Serre i Abela Ferrare. Programe dvaju izdanja Filmskih mutacija pripremali smo za otvaranje i zatvaranje filmskog segmenta širokog programskog pravca DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner u sklopu programa Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture. Specifični prostor kinodvorane postao je središnja društvena lokacija za potencijal emancipacije MOĆI KINA koji vraća pogled filmu kao oku stoljeća: očištu moći našeg doba. Stoljeće anarhije moći aktualizirao je filozofski esej Alexandera Garcíje Düttmanna  FINALE KULTURE –  o onome što ostaje od kulture koja se dotjerala do krajnjih granica – od Pasolinijeva filma SALÒ do filma LIBERTÉ Alberta Serre. Samo mjesec dana kasnije, vidjeli smo kako su Serrin film i Düttmannov tekst te njihov razgovor o drugim linijama bijega, upočetku utočišta, a zatim mjesta izgubljenosti i uzaludne potrage, izolacije i crusinga ostataka libertinske zajednice, antipicirali više nego što smo mogli slutiti nadolazeće DOBA KRISISA. 


Za KINO KRISIS prisvajamo Brechtov naslov za nenapisani tekst neobjavljenog časopisa Krisis und Kritik, koji su on i Benjamin pripremali s Kracauerom, Adornom, Piscatorom, Eislerom, Weillom i drugim misliocima krize 1930. i 1931. u Berlinu, uoči njemačkog egzilskog kina. Pojam naslijeđene grčke riječi krisis (i krize u kontekstu svakodnevnih politika), trenutka u kojem su izvjesnosti suspendirane, stvari na kocki, vremena se doživljavaju kao kritična, a odluka je ubrzana dešifriramo za različite dispozitive filma. Kustosi ovogodišnjeg programa su Nicole Brenez, Tariq Teguija, The Otolith Group, Alexander Horwath, Branka Benčić, Kumjana Novakova, Miljenka Buljević, Tanja Vrvilo. Dva teksta Jacquesa Rancièrea posvećena filmskoj i političkoj fikciji filma Gabbla (Inland) i politikama topografa Tariqa Teguije te brehtijanskoj dijalektici Metamorfoza sove Chrisa Markera, usmjeravaju ovo izdanje Mutacija, kao i pitanje dobrodošlice filmskom autoru Tariqu Teguiji s kojim otvaramo kino programe u Art-kinu 25. i 26. veljače u Rijeci i od 26. veljače do 3. ožujka u zagrebačkom kinu Kinoteka, a koje je ujedno naslov njegova kratkog filma: Gdje si, Tariq Teguia?


      Gdje je krisis filma? Pitanje heterotopije / hipertopije kina u temelju je svih programa Filmskih mutacija tijekom ove godine kao prilog radikalnom krisisu kina i finalu prostornog obrata koji se počeo javljati prije tri desetljeća i preuzimati onu raniju zaokupljenost suštinskim filmskim pitanjima, od što je film? do  film je. Pojam heterotopije prisvojio je Victor Burgin još 2004. u knjizi Zapamćeni film za vrstu filma koja nastaje u proširenom dispozitivu kina, ali izvan uobičajenih eksperimentalnih granica proširenog filma, navodeći anegdotalnu slutnju iz povijesti filmske avangarde kada su André Breton i Jacques Vaché provodili poslijepodneva u Nantesu u filmskom crusingu posjećujući više kina i gledajući samo dijelove pronađenih filmova montirajući u sjećanju vlastito aleatorno iskustvo. A danas se, Burgin nastavlja, filmovi susreću u višeglasju kolažnih oblika, od pisanih i likovnih materijala, postera, fotografija, različitih pokretnih slika, memorabilija – tvoreći heterogene fizičke objekte, različite od onih u kontekstu filmoloških studija. Desetak godina kasnije, Burgin u svojim tekstovima naslućuje prakse totalitarne interaktivnosti u žanru zapamćenog filma.


      Tijekom protekle godine filmski virus heterotopije istodobno se izolirao i raslojio u  beskrajnom sučelju kompjutora s fenomenom streaming programa i listama nestabilnih poveznica. Liste su nepregledne, a prvo obimnije sabiranje, kasnije nadopunjeno, objavila je belgijska platforma sabzian već 18. ožujka 2020. pod naslovom “U doba društvene distance: Gledanje filmova online #1”. Listu otvara distopijsko, samo mjesec dana ranije nestvarno upozorenje,  “U doba društvene distance, posjeti kinima, osobni ili zajednički, nisu više dozvoljeni. Srećom, postoji gomila filmova za gledanje online, često besplatno. Izlistali smo neke inicijative.”

(https://www.sabzian.be/note/in-times-of-social-distancing-watching-films-online)


      Gdje je filmski program? Liste, ne “programi”., programatska je misao Alexandera Horwatha, jednog od najlucidnijih filmskih povjesničara i kustosa, našeg stalnog suradnika s kojim smo i pokrenuli Filmske mutacije. On ističe da u ovom povijesnom trenutku i kontekstu streaminga i online gledanja –  pojam kustoskog programa za online gledatelje nema više smisla. Zbog toga, on radi liste ili filmske preporuke za razdoblje bez kina: “Fond iz kojega crpim ove preporuke doista je monumentalan: radi se o izboru iz šestotinjak filmova svih vrsta i duljina koji se mogu pogledati na streaming portalima od prvog lockdowna. Kriteriji odabira bili su da se radi o portalima s bogatom ponudom i filmovima s potencijalom da oduševe, a dostupni su na mreži u razumnoj kvaliteti. Nijedna serija. Nijedan film koji je ionako već prikazivan u našim kinima. No problem je u tome što ih još uvijek ima previše. Pa krenimo onda, ad absurdum, od slova A.”

https://www.profil.at/kultur/filmempfänger-fuer-die-kinofreie-zeit/401114571

THE MUSEUM OF MODERN AND CONTEMPORARY ART
FILM MUTATIONS: FESTIVAL OF INVISIBLE CINEMA XV
ART-KINO RIJE

Program of videoretrospective by Sanja Iveković MAKE UP – MAKE DOWN for the cinema is made in the framework of the exhibition at the Museum of Modern and Contemporary Art, in collaboration with Film Mutations: Festival of Invisible Cinema XV


ART-KINO RIJEKA

27.11.2021.

18:00
*MAKE UP – MAKE DOWN
EYES WAIT TO BE NOT

No End, Sanja Iveković & Dalibor Martinis, 1983, 8’
Chanoyu, Sanja Iveković & Dalibor Martinis, 1983, 11’
Crno i bijelo (Black and White), Sanja Iveković & Dalibor Martinis, 1985, 10’
Glas tišine (Voice of Silence), Sanja Iveković, 1987-89, 19.12’
The Bride, The Bachelors. Even, Sanja Iveković & Dalibor Martinis, 1992., 15’
Lice jezika (The Face of the Language), Sanja Iveković, 1998, 1.40’
Nevidljive žene Erste campusa (The Invisible Women of Erste Campus), Sanja Iveković, 2016, 33’


06.12.2021.

18:00
*MAKE UP – MAKE DOWN
RESENT BORDERS PAST EXILE

Osobni rezovi (Personal Cuts), Sanja Iveković, 1982, 3.40’
Borovi i jele – sjećanje žena na život u socijalizmu (Pines and Fir Trees - Women’s Memories of Socialism), Sanja Iveković, 2002, 58’
Lijepa naša (Our Beautiful), Sanja Iveković, 1998, 1’ (tri verzije)
Maso i Miso idu na jedrenje (Maso et Miso vont en bateau), Les Insoumuses: Carole Roussopoulos, Delphine Seyrig, Ioana Wieder, Nadja Ringart, 1976, 55’


20.12.2021.

18:00
*MAKE UP – MAKE DOWN
CHANGE ROOTS SEVER LIFE

Instrukcije br. 1 (Instructions No. 1), Sanja Iveković, 1976., 6 min
Solidarnost (Solidarity), Joyce Wieland, 1973., 11 min
Slatko nasilje (Sweet Violence), Sanja Iveković, 1974., 12 min
Borba nije gotova (La lotta non è finita), Annabella Miscuglio / Collettivo Femminista di Cinema, 1973., 28 min
Nevidljive žene Erste campusa (The Invisible Women of Erste Campus), Sanja Iveković, 2016., 33 min


18.01.2022.

18:00
*MAKE UP – MAKE DOWN
OTHER IMAGE DECEPTIVE APPEARANCE

Plemenska boginja (Tribal Godess), Sanja Iveković, 1982, 4’
Budi lijepa i šuti! (Sois belle et tais-toi!), Delphine Seyrig, 1976, 115’ (titlovi, file)


FILMSKE MUTACIJE:
FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA XV

IMAGE EXILE EYES DESIRE

ART-KINO RIJEKA
21.01.2022.

16:00

ENTRANCE EXIT HISTORY CIRCLE

Resnik, Sanja Iveković, 1995, 12’ [part of installation]
FluxFilm br. 10: ULAZ u IZLAZ (FluxFilm No. 10: ENTRANCE to EXIT), George Brecht, 1965, 6.30’
Mjere udaljenosti (Measures of Distance), Mona Hatoum, 1988, 16’
Ponavljanje je majka: Performans Nada Dimić. Pismo (Repetitio est mater: Nada Dimić Performans. Letter), 1998, 14’ [fragment of performance]
Ovdje i drugdje (Ici et ailleurs / Here and Elsewhere), Jean-Luc Godard & Anne-Marie Miéville, 1976, 53’


18:00
GO EAST REACH WEST

Svake minute – Vijesti iz podruma (Everyminute – News from the Cellar), Sanja Iveković, 2002-2004, 0.50’ [part of installation)
Kuća od lave (Casa de Lava / Down to Earth), Pedro Costa, 1994, 35mm, 110’


20:30

Opening: Film Mutations: Festival of Invisible Cinema XV

AMOS IN WONDERLAND 1/6: NOVI DOM (A NEW HOME)

INTRO: Amos Vogel 2003, interview Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 6.56’

Na ulici (In the Street), 1944-1948, Helen Levitt, James Agee, Janice Loeb, 16mm, 15’
Weegee’s New York, 1946–48/51, kamera Arthur Fellig, montaža Amos Vogel, 16mm, 21’
Čudesni prsten (The Wonder Ring), 1956, Stan Brakhage, 16mm, 6’
Nedjelja (Sunday), 1961, Dan Drasin,  35mm, 17’
ISM ISM, 1979, Manuel De Landa. Super-8 → 16mm, 8’
Operation Jane Walk, 2017, Leonhard Müllner, Robin Klengel, digital, 16’



22.01.2022.

16:00
REPLACE HOPE AVOID TOUCH

Opća opasnost (Godard) / General Alert (Godard), Sanja Iveković, 1995-2000, 3.10’
Molitva za Sarajevo (Je vous salue, Sarajevo / I salute you, Sarajevo), Jean-Luc Godard, 1993, 2’
Maštanja svježe udovice (Fantasy of a Fresh Widow), Sanja Iveković, 2002, 6.15’
Moje ime je Nermina Zildžo (My name is Nermina Zildžo), Sanja Iveković, 2002, 20’[part of installation]
U očekivanju Godota... u Sarajevu (En attendant Godot... à Sarajevo), Nicole Stéphane, 1993, 26’
Tarrafal, Pedro Costa, 2007, 16’



18:00
AMOS IN WONDERLAND 2/6: U LJUBAVI I RATU (IN LOVE AND WAR)

INTRO Marcia & Amos Vogel 2003, Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 1.34’
Blitz Wolf, 1942, Tex Avery, 35mm, 10’
Dnevnik za Timothyja (A Diary for Timothy), 1945, Humphrey Jennings, 35mm, 39’
Hiroshima-Nagasaki, August 1945, 1945-1970, Erik Barnouw, scenarij/montaža Paul Ronder, kamera Akira Iwasaki, 16mm, 16’
Take the 5:10 to Dreamland, 1977, Bruce Conner,16mm, 6’
The Voyagers, 2010, Penny Lane, video, 16’



20:00
AMOS IN WONDERLAND 3/6: IGRALIŠTE (PLAYGROUND)

INTRO Amos Vogel 2003, interview Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 4.7’
6/64 Mama i tata (6/64 Mama und Papa), 1964, Kurt Kren, 16mm, 4’
Yippie, 1968, Yippie Film Collective, 16mm, 13’
W.R. – Misterije organizma (W.R.: Mysteries of the Organism), 1971, Dušan Makavejev, 35mm, 85’


23.01.2022.

16:00
RIGHT MOVE WRONG TURN

Make Up – Make Down, Sanja Iveković, 1978, 9.36’
Tehnologija / Transformacija: Čudesna žena (Technology/Transformation: Wonder Woman), Dara Birnbaum, 1978-1979, 5.50’
Calamity Jane & Delphine Seyrig, Pripovijest (Calamity Jane & Delphine Seyrig, A Story), Babette Mangolte, 2020, 87’



18:00
PROVIDE PLEASURE LESS GUILT OUTSIDE

Jedan dan izazovna (Un jour violente), Sanja Iveković, 1976, 21’
Fuzije (Fuses), Carolee Schneeman, 16mm, 1967, 25’
Osobni rezovi (Personal Cuts), Sanja Iveković, 1982., 3.28’
....Remote.....Remote....., Valie Export, 16mm, 1973, 10’
Opća opasnost (sapunica) / General Alert (Soap Opera), Sanja Iveković, 1995, 5’
Praksa čini majstora (Übung Macht den Meister / Practice Makes a Master), Sanja Iveković, 1982, 2.36’ [fragment of performance]
Praksa čini majstora (Practice Makes a Master), Sanja Iveković, performer Sonja Pregrad, 2009, 16:38 [re-enactment]
Inês, Delphine Seyrig, 1974., 19’


20:00
AMOS IN WONDERLAND 5/6: TAJNE I OTKRIVENJA – MJUZIKL (SECRETS AND REVELATIONS – A MUSICAL)

INTRO Amos Vogel 2003, interview Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 2.49’
Vatromet (Fireworks), 1947, Kenneth Anger, 16mm, 14’
Seviljski zec (Rabbit of Seville), 1950, Chuck Jones, 35mm, 7’
Tarantula (La Taranta), 1962, Gian Franco Mingozzi, 35mm, 19’
Zdravi ljudi za razonodu (Healthy People for Fun), 1971, Karpo Godina, 35mm, 15’
Šparoge (Asparagus), 1979, Suzan Pitt, 35mm, 19’
Film je. 3.1 (Film ist. 3.1), 1998, Gustav Deutsch, 16mm, 4’ [fragment Film ist. 1–6]
O moja domovino (Oh My Homeland), 2019, Stephanie Barber, 16mm, 4’




KINOTEKA ZAGREB
24.01.2022.

17:00
RIGHT MOVE WRONG TURN

Make Up – Make Down, Sanja Iveković, 1978, 9.36’
Calamity Jane & Delphine Seyrig, Pripovijest (Calamity Jane & Delphine Seyrig, A Story), Babette Mangolte, 2020, 87’


19:00
AMOS IN WONDERLAND 5/6: TAJNE I OTKRIVENJA – MJUZIKL (SECRETS AND REVELATIONS – A MUSICAL)

INTRO Amos Vogel 2003, interview Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 2.49’
Vatromet (Fireworks), 1947, Kenneth Anger, 16mm, 14’
Seviljski zec (Rabbit of Seville), 1950, Chuck Jones, 35mm, 7’
Tarantula (La Taranta), 1962, Gian Franco Mingozzi, 35mm, 19’
Zdravi ljudi za razonodu (Healthy People for Fun), 1971, Karpo Godina, 35mm, 15’
Šparoge (Asparagus), 1979, Suzan Pitt, 35mm, 19’
Film je. 3.1 (Film ist. 3.1),1998, Gustav Deutsch, 16mm, 4’ [fragment Film ist. 1–6]
O moja domovino (Oh My Homeland), 2019, Stephanie Barber, 16mm, 4’


21:00
AMOS IN WONDERLAND 3/6: IGRALIŠTE (PLAYGROUND)

INTRO Amos Vogel 2003, interview Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 4.7’
6/64 Mama i tata (6/64 Mama und Papa), 1964, Kurt Kren, 16mm, 4’
Yippie, 1968, Yippie Film Collective, 16mm, 13’
W.R. – Misterije organizma (W.R.: Mysteries of the Organism), 1971, Dušan Makavejev, 35mm, 85’


25.01.2022.

17:00
AMOS IN WONDERLAND: CHILDREN HAVE THEIR OWN LAWS

INTRO: March 26, 2020: How Little Lori Visited Times Square Read by Matthew, 2020, Amy Bowman, digital, 7’
Rentrée des classes, 1956, Jacques Rozier, 35mm, 24’
J’ai huit ans, 1961, Yann Le Masson, Olga Poliakoff, from an idea by René Vautier, 35mm, 9 min
Saute ma ville, 1968, Chantal Akerman, 35mm, 13’
Solitary Acts #4, 2015, Nazli Dinçel, 16mm, 8’
World of Tomorrow, 2015, Don Hertzfeldt, digital, 17’



19:00
PROVIDE PLEASURE LESS GUILT OUTSIDE

Jedan dan izazovna (Un jour violente), Sanja Iveković, 1976, 21’
Fuzije (Fuses), Carolee Schneeman, 1967, 25’
Osobni rezovi (Personal Cuts), Sanja Iveković, 1982., 3.28’
....Remote.....Remote....., Valie Export, 1973, 10’
Meeting Point, Sanja Iveković, 1978, 5.50’
Opća opasnost (sapunica) / General Alert (Soap Opera), Sanja Iveković, 1995, 5’
Praksa čini majstora (Übung Macht den Meister / Practice Makes a Master), Sanja Iveković, 1982, 2.36’ [fragment of performance]
Praksa čini majstora (Practice Makes a Master), Sanja Iveković, performer Sonja Pregrad, 2009, 16.38’ [re-enactment]
Inês, Delphine Seyrig, 1974., 19’


21:00
DISPLACE LAND SHIFT HOME


Rekonstrukcije 1952-76 (Reconstructions 1952-76), Sanja Iveković, 1976., 10’
Tarrafal, Pedro Costa, 2007, 16’
On Paradise Road, James Benning, 2020, 75’


26.01.2022.

16:00
AMOS IN WONDERLAND: TOPSY-TURVY

INTRO Marcia & Amos Vogel 2003, Paul Cronin (Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16), 4.59’
Men and Dust, 1940, Lee Dick, Sheldon Dick,  35mm, 16’
Verkehrte Welten / Living in a Reversed World, 1954, Theodor Erismann, Ivo Kohler, Innsbruck University, 16mm, 11’
La fórmula secreta, 1965, Rubén Gámez, 35mm, 44’
The External World, 2010, David OReilly, digital, 17’


18:00
ENTRANCE EXIT HISTORY CIRCLE

 Resnik, Sanja Iveković, 1995, 12’ [part of installation]
Opća opasnost (Godard) / General Alert (Godard), Sanja Iveković, 1995-2000, 3.10’
Molitva za Sarajevo (Je vous salue, Sarajevo / I salute you, Sarajevo), Jean-Luc Godard, 1993, 2’
Slatko nasilje (Sweet Violence), Sanja Iveković, 1974, 12’
Svjetionik (Lighthouse), Sanja Iveković, 1987-2001, 4’ [part of installation]
Ponavljanje je majka: Performans Nada Dimić. Pismo (Repetitio est mater: Nada Dimić Performans. Letter), 1998, 14’ [fragment of performance]
We’ll be Strangers, Julie Rodrigue, digital, 2021, 46’
Pisma koja nisu a jesu (Las cartas que no fueron también son / The letters that weren’t also are), digital, 2021, 58’
Deborah Stratman → Nancy Holt, 6.54’; Lynne Sachs → Jean Vigo, 4.56’; Alejo Moguillansky → Michelangelo Antonioni, 17.43’; Raya Martin → Wes Craven 7.06’; Jessica Sarah Rinland → Chick Strand 6.50’; Diana Toucedo → Danièle Huillet 8.02’; Beatrice Gibson → Barbara Loden, Nina Menkes and Bette Gordon, 3.58’; Nicolás Pereda → Chantal Akerman, 4.58’


21:00
GO EAST REACH WEST

Instrukcije br. 1 (Instructions No. 1), Sanja Iveković, 1976, 6’
Kuća od lave (Casa de Lava / Down to Earth), Pedro Costa, 1994, 35mm, 110’




ART-KINO RIJEKA
30.01.2022.

20:00
*CLOSING PROGRAM MAKE UP – MAKE DOWN
DARK PLACE DIRTY DESIRE LIGHT PAIN

Slatko nasilje (Sweet Violence), Sanja Iveković, 1974, 12’
Semiotika kuhinje (Semiotics of the Kitchen), Martha Rosler, 1975, 6’
Rekonstrukcije 1952-76 (Reconstructions 1952-76), Sanja Iveković, 1976., 10’
TV Timer, Sanja Iveković i Dalibor Martinis, 1973, 5’ [fragment]
Osobni rezovi (Personal Cuts), Sanja Iveković, 1982., 3.28’
Muha (Fly), Yoko Ono & John Lennon, 1971, 25’
Praksa čini majstora (Übung Macht den Meister / Practice Makes a Master), Sanja Iveković, 1982, 2.36’ [fragment of performance]
Praksa čini majstora (Practice Makes a Master), Sanja Iveković, performer Sonja Pregrad, 2009, 16:38 [re-enactment]
Svaka revolucija je bacanje kocke (Toute révolution est un coup de dés / Svaka revolucija je bacanje kocke), Jean-Marie Straub & Danièle Huillet, 1977, 10’
Gledanje u... (Looking at...), Sanja Iveković, 1974, 9.50’
Svjetionik (Lighthouse), Sanja Iveković, 1987-2001, 4’ [part of installation]



IMPRESSUM





Produkcija | Produced by: Film-protufilm

Umjetnička direktorica | Artistic director: Tanja Vrvilo

Partnerski program Art-kino – Doba moći, Rijeka EPK 2020 | Programme cooperation Art-kino – Times of Power, Rijeka ECoC 2020: Slobodanka Mišković

Kustosi/ce | Curators: Tariq Teguia, Nicole Brenez, The Otolith Group, Kumjana Novakova, Branka Benčić, Miljenka Buljević,  Sabina Salamon, Alexander Horwath, Regina Schlagnitweit, James Benning, Tanja Vrvilo

Umjetnička asistentica | Artistic assistant: Jasna Čagalj

Programski koordinatori | Programme coordinators: Jasna Čagalj, Miodrag Vučinić, Ana Šegrt

Koordinatorica projekcija | Coordination of screenings: Jasna Čagalj

The Otolith Group koordinatorica izložbe | The Otolith Group Exhibition manager: Hannah Liley

Urednici programskih knjižica i publikacija | Editors of programme booklets and publications: Dina Pokrajac, Karla Crnčević, Miljenka Buljević, Tanja Vrvilo, Gaetano Liberti

Urednice simpozija | Symposium editors: Miljenka Buljević, Tanja Vrvilo

Video instalacija za simpozij | Symposium video installation: Ivan Marušić Klif

Programska podrška | Programme support: Tariq Teguia, Annabel Thomas, DB Indoš , Maja Vrvilo (Language Barrier Productions), Branka Benčić, Sabina Salamon (Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka), Miljenka Buljević (Klub Booksa), Mario Kozina, Maja Jurić Ivoš, Dejan Sladović (kino Kinoteka); Snježana Pintarić, Branko Kostelnik, Miranda Herceg (MSU), Slobodanka Mišković, Ana Šegrt, Miodrag Vučinić, Andrea Vranić (Art-kino), Kumjana Novakova (Pravo ljudski film festival)

Koncept, dizajn, razvoj web stranice | Concept, design, development of web page: Gaetano Liberti

Dizajn i razvoj streaming stranice | Design and development of streaming page: Dejan Đurić

Dizajn programskih publikacija i razglednica | Design of programme publications: Gaetano Liberti

Dizajn simpozija i knjige | Design of symposium and book: Damir Gamulin

Tekstovi, bilješke, prijevodi | Texts, notes, translations: Jacques Rancière, Tariq Teguia, Leonardo Kovačević, The Otolith Group, Abel Ferrara, Paul Grivas, Nicole Brenez, Alexander Horwath, Regina Schlagnitweit, Ana Hušman, Dina Pokrajac, Dragan Rubeša, Karla Crnčević, Marina Schumann, Ljiljana Filipović, Bartol Babić Vukmir, Tanja Vrvilo


Prijevod filmova i titlanje | Film translation and subtitling:
Marko Godeč – Ministarstvo titlova


Projekcionisti | Screenings coordinators: Romano Perić, Ana Jurčić, Vanja Sedlanić (35-mm + DCP, Art-kino), Igor Šubat, Miroslav Kraljević, Marijan Bošnir (35-mm + DCP, kino Kinoteka)

Voditelj tehničke službe MSU | Technical department manager MSU: Darko Čopec

Tehnička podrška MSU | Technical support MSU: Aleksandar Mišković

Audiovizualno opremanje i arhiviranje | Audiovisual equipment and archiving:  
Damir Bartol Indoš


Foto i video dokumentacija | Photo and video documentation: Miran Krčadinac, Miro Manojlović, Nina Đurđević, Hrvoje Radnić

Tisak kataloga i promidžbenih materijala | Printing of catalogues and promo materials:Kerschoffset, Ars kopija, Kolding

Prijevoz  | Transportation: Vadium d.o.o. (DHL), DB Schenker (UPS), Šarlog d.o.o., Tomislav Crnković (Panda Wheels)



ZAHVALE / AKNOWLEDGEMENTS: Nicole Brenez, Tariq Teguia, Annabel Thomas (Association ECLECTIC), Abel Ferrara, Valentina Bronzini (The Match Factory), Maya Paleček, Seid Ružić (Discovery Film); James Benning, Dylan Lustrin (neugerriemschneider), Paul Grivas, Simone Bitton, Fabrice Aragno, Anne-Laure de Franssu (Il mots en Images), Jean-Paul Fargier, Gérard Leblanc; Lincoln Péricles (Astúcia Filmes); Corinna Reicher (British Film Institute), Zoé Turpin (ARTE); Jean-Gabriel Périot; Andrew Adar (Maysles Films), Chantal Tran (Ardèche Images Production), Laetitia Dubois (film-documentaire.fr),
Laurence Berbon (Tamasa Distribution), Laurence Braunberger (Les Films du Jeudi), Marko Pogačar, Kamal Aljafari (Aljafari Films);  Nina Kufner, Željka Višak (ULIX – Aviokarte.hr), Ana Lozić (Best Western Premier Hotel Astoria)










Program se odvija u sklopu Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, višegodišnjeg projekta umjetničke organizacije Film-protufilm o politikama filmskog kustostva za promišljanje modusa prijenosa filmskog dispozitiva u digitalnom dobu, kustosice Tanje Vrvilo.
Partneri: Art-kino Croatia, Muzej moderne i suvremene umjetnosti (Rijeka), kino Kinoteka, klub Booksa, Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb).
Podrška: Zaklada Kultura nova, Hrvatski audiovizualni centar, Ured za kulturu Grada Zagreba, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Language Barrier Productions.
Filmske mutacije XIII i XIV se odvijaju u sklopu programa DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner, a koji je jedan od sedam glavnih programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.